AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Hei jeg forstår ikke legespråket så bra, så derfor tenkte jeg noen her kunne svare meg. Jeg har tatt en 24timers EKG som viste at jeg har lett sinustakyardi ved fysisk aktivitet. Og når jeg er i ro normofrekvent sinusrytme. Hjertet mitt slår tydeligvis 90 ganger i minuttet. Så lurer på om noen kan utdype hva dette menes med? Prøver å slå meg til ro med at det også sto at ingen videre undersøkelse var nødvendig. Men i skrivende stund har jeg hjertebank noe voldsomt og tror jeg er tungpustet pga angsten men vet ikke. Tenkte kanskje det var pga lavt blodsukker at jeg fikk det nå sitter helt i ro nemlig, så har spist litt. Føler ikke jeg får trukket pusten ordentlig og bekymringen stiger for hvert minutt nå.Anonymous poster hash: 9c66c...272 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403834-sinustakyardi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 8. februar 2015 Del Skrevet 8. februar 2015 Hei jeg forstår ikke legespråket så bra, så derfor tenkte jeg noen her kunne svare meg. Jeg har tatt en 24timers EKG som viste at jeg har lett sinustakyardi ved fysisk aktivitet. Og når jeg er i ro normofrekvent sinusrytme. Hjertet mitt slår tydeligvis 90 ganger i minuttet. Så lurer på om noen kan utdype hva dette menes med? Prøver å slå meg til ro med at det også sto at ingen videre undersøkelse var nødvendig. Men i skrivende stund har jeg hjertebank noe voldsomt og tror jeg er tungpustet pga angsten men vet ikke. Tenkte kanskje det var pga lavt blodsukker at jeg fikk det nå sitter helt i ro nemlig, så har spist litt. Føler ikke jeg får trukket pusten ordentlig og bekymringen stiger for hvert minutt nå.Anonymous poster hash: 9c66c...272 Sinustakykardi betyr normal hjerterytme, men med puls over 100/min. Sinustakykardi ved fysisk aktivitet skal du ha, når du trener skal pulsen over 100. Normofrekvent sinusrytme betyr at hjertet ditt har en normal rytme og pulshastigheten er normal. Alt er i skjønneste orden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403834-sinustakyardi/#findComment-3607303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.