Gå til innhold

svir i underlivet....

Anbefalte innlegg

Nå i det siste har jeg begynt å klø i underlivet, og det svir når jeg har sex, så det har ført til at jeg og samboeren min har hatt veldig lite sex i det siste... Jeg har aldri hatt noen slags kjønnssykdom før, og er veldig nøye med å vaske meg. Jeg har også bare hatt en sexpartner på 2 år....

Kan det være at jeg har fått en sykdom? Jeg er også gravid i 2 måned hvis det kan ha noen sammenheng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40389-svir-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke alltid bra å være for nøye med å vaske seg heller :-)

Når du vasker bort de gode bakteriene er det lett å få en soppinfeksjon f.eks.Og enda lettere er det om du er gravid,da du har en endret bakterieflora.

Du kan prøve canesten vagitorie+krem fra apoteket,reseptfritt.Gir lindring i løpet av et par dager hvis det er sopp.Hvis ikke kan du jo ta det opp på neste svangerskapskontroll,så de kan sjekke at det ikke er noe annet (Bakteriell vaginose e.l.).Samboer trenger ikke behandles i første omgang,dette kan bli aktuelt hvis dette blir et tilbakevendende problem.

Det er ikke snakk om en sykdom som sådan,men om en ubalanse i skjeden.Det finnes også vagitorier med frysetørrede melkesyrebakterier å få kjøpt,men har det først blitt en infeksjon bør den behandles med f.eks canesten.Når du er gravid settes vagitorien inn med fingrene i stedet for innføringshylsen. Melkesyrebakterier kan brukes som forebyggende,om du f.eks merker at det er på vei tilbake igjen / små sårheter.

Drikk gjerne også Biola.Det inneholder de "riktige" bakteriene.Ikke bruk truseinnlegg (lite luft).Gå i bomullstruser,skift hver dag,vask på 60 grader.Sov helst truseløs :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40389-svir-i-underlivet/#findComment-152149
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...