Nicklusheletida Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Min sønn har denne sykdommen. Ble oppdaget først da han var 11, men sykdommen er trolig medfødt. Mye syk allerede fra spebarnsalderen og hovedproblemet har vært ører, bihuler og lungebetennelser og ofte feber. Etter at han begynte på immuglobulinbehandling kom det noen fine år. Svært lite syk. Det var som å få en ny gutt, men hang igjen litt i perioder med renning av veske fra ørene uten at det gikk ut over formen hans. I sommer /tidlig i høst begynte han å slurve med medisinene som han tar i sprøyteform. Pumpa ble borte og det var mye rot en stund. Medisiner ble ikke tatt i hele høst. Han ble i denne tiden psykisk syk med angst og depresjon. Han har ikke hatt problemer med psyken tidligere. Og det gikk som det måtte gå. Han ble syk med feber og vondt i bihulene. Den atopiske eksemen hans blusset også kraftig opp. Det ble tatt blodprøver da han var på bedringens vei. Crp viste da 29, men han hadde også S- Amylase pankreas på 105 og S-Lipase på 128. S-TRAS (høyt stoffskifte? ) på 1,2. Pga av disse verdiene var det mistanke om betennelse i bukspyttkjertelen og det ble etter noen uker tatt nye prøver hos Furst. Nå ligger S-amalyse pankreas på 37 og S-Lipoase på 38. CRP på 1. Altså plutselig .helt normale prøver uten noen behandling. S-TRAS vet jeg ikke. Ble ikke tatt nye prøver på det. Han har kommet i gang igjen med immuglobulinbehandlinen og han bruker Cipralex. Både den fysiske og psykiske formen hans er nå god. Jeg lurer på hva som plutselig skjedde med han i høst og hvorfor han fikk så mange problemer ? Den type immunsvikt han har er en form som angriper slimhinner. Kan det angripe andre deler av kroppen også ? Kan alt ha en sammenheng med at han ikke brukte immuglobiner i høst ? Han trenger en moralpreken av noen andre enn meg (hans mor) om hvor viktig medisinene er for hans fremtidige helse. Ønsker svar fra ekspert her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403979-variabel-immunsvikt-cvid-hva-skjedde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Presisering: Når jeg skriver uten behandling, så mener jeg ikke annen behandling enn immuglobiner som han da hadde startet med igjen og Cipralex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403979-variabel-immunsvikt-cvid-hva-skjedde/#findComment-3608979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt, men for noen år siden hadde jeg en kort periode med for høyt stoffskifte. Ble henvist til spesialist, men innen jeg fikk time der hadde blodprøvene mine normalisert seg. Spesialisten sa at jeg hadde hatt en infeksjon i skjoldbruskkjertelen og at denne typen infeksjoner pleide å gå over av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403979-variabel-immunsvikt-cvid-hva-skjedde/#findComment-3609201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Ok, da kan det se ut som det har vært noe lignende her og det er jo i grunnen bra hvis han slipper behandling for det også. Den psykiske formen han var i skjønner jeg fortsatt lite av, men får prøve å ikke tenke mer på det og håpe at dette også var noe forbigående. Han sier selv at han etter å ha googlet er sikker på at det var det høye stoffskiftet som var årsaken til problemene med psyken. Ikke vet jeg, men det uroen er visst ganske typisk. Det var den uroen som var mest skremmende for meg. Hoppet og spratt rundt. Trente på gulvet for å roe musklene. Ville ut å gå tur midt på natta fordi han var så rastløs og ikke greide roe seg. Da ble jeg også nervøs og fikk ikke sove jeg heller. Jeg tolket alt sammen som angst. Han opplevde jo en del andre merkelige ting også som tydet på paranoia. Men nå er det i hvert fall over og jeg håper fastlegen vil råde han til å bruke Cipralex i lang tid fremover i tilfelle det er det som har gjort han bra. Vil helst ikke ha noe tilbakefall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403979-variabel-immunsvikt-cvid-hva-skjedde/#findComment-3609221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.