CrazyTownPodcast Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Don't get ahead of yourselves! Jeg skrev dette mest for å lokke eventuelle eksperter innen emnet. Men det er også muligens grunnet i virkeligheten. Jeg har siden jeg var et lite barn kunnet påvirke kroppen på en ganske merkelig (og antagligvis totalt unødvendig) måte. Jeg kan indusere en intens følelse av kiling i hele kroppen, on command. Tenk deg at du er på en berg og dal-bane og det kiler intenst i magen, og så tenker du deg den følelsen men i hele kroppen. Følelsen blir også eksponensiellt mer og mer intens, og jeg må fort avslutte fordi det blir for mye for kroppen. Jeg blir andpusten, hjerterytmen blir ofte virkelig høy (tenk etter å ha sprintet i 2-3 minutter i strekk) og jeg føler at jeg nesten skal besvime. Det er en virkelig rar følelse, og jeg har ikke noe bruk for den. Men likevel føler jeg at jeg vil ha svar på hva det kan være, eller om det er noen andre som kan gjøre det samme. Det er helt umulig å forklare hva jeg gjør for å fremkalle reaksjonen, men det føles som en blanding av at jeg slapper av i hele kroppen og at jeg spenner en muskel som jeg ikke visste at jeg hadde. Jeg regner med at det har noe med det autonome nervesystem å gjøre, men etter hva jeg vet kan man ikke påvirke dette, eller skal i alle fall ikke kunne påvirke det. Når jeg var barn trodde jeg det var helt normalt og at alle kunne det, men nå i voksen alder ler de fleste når jeg forteller om det. Jeg ler med for fullt hjerte, for jeg innser for tullete det faktisk er og hvor lite nytte jeg har av det, men som sagt jeg er litt undrende til hva det faktisk kan være. Det er ikke noe som på noen som helst måte påvirker et eneste aspekt ved livet mitt, fordi jeg kontrollerer det 100%, og for det meste så bryr jeg meg ikke om det. Men likevel, det hadde vært intressant å vite hva det kan være. Om noen eksperter (fagfolk) her synes det er intressant, eller vet om noen andre fagfolk som kanskje kan gi noen svar, så gjerne det. Endret 14. februar 2015 av CrazyTownPodcast 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403997-kunne-p%C3%A5virke-det-autonome-nervesystemet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stiften Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Høres intens ut. Tror folk flest kan erfare at om de tenker på noe skremmende, så øker også stressrespons og man får økt puls etc. Fortsetter man i den tankegangen så kan det kanskje bli intens? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403997-kunne-p%C3%A5virke-det-autonome-nervesystemet/#findComment-3609333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.