veslem Skrevet 24. desember 2001 Skrevet 24. desember 2001 Jeg er gravid i uke 10. Har i de siste ukene hatt en sinusitt. da jeg bare ble verre har jeg nå tatt en vanlig ukes-penicillinkur fenoxymetylpenicillin 650 mg, regime 1+1+2. Uten bedring. Jeg kvier meg for ytterligere antibiotikabruk pga. svangerskapet. Men det er kanskje også uheldig å gå med en slik infeksjon under graviditet? Mine to spørsmål er altså: -Er det noen sannsynlighet for at min infeksjon kan ha påvirket fosteret (har altså hatt dette i de mest sensible ukene)? -Kan jeg se det an selv om jeg ikke er bra eller bør jeg gå videre å få evt. mer bredspektret antibiotika? Er det ikke aktuelt med bakterieprøvetaking med resistensbestemmelse før ny kur? På forhånd takk. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. desember 2001 Skrevet 24. desember 2001 Din sinusitt eller penicillinbehandling vil ikke påvirke fosteret. Jeg har ikke gi deg råd om behandling av sinusitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.