Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 10. Har i de siste ukene hatt en sinusitt. da jeg bare ble verre har jeg nå tatt en vanlig ukes-penicillinkur fenoxymetylpenicillin 650 mg, regime 1+1+2. Uten bedring.

Jeg kvier meg for ytterligere antibiotikabruk pga. svangerskapet. Men det er kanskje også uheldig å gå med en slik infeksjon under graviditet?

Mine to spørsmål er altså:

-Er det noen sannsynlighet for at min infeksjon kan ha påvirket fosteret (har altså hatt dette i de mest sensible ukene)?

-Kan jeg se det an selv om jeg ikke er bra eller bør jeg gå videre å få evt. mer bredspektret antibiotika?

Er det ikke aktuelt med bakterieprøvetaking med resistensbestemmelse før ny kur?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40409-sinusitt-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...