Gå til innhold

trøtt hele tiden

Anbefalte innlegg

hei beklager hvis jeg har puttet den i feil kategori er ny på forumet her :) det har seg slik at jeg er trøtt hele tiden er aldri utvhilt er trøtt hele tiden har tatt mr av hode tatt masse blodprøver alle er fine har også nå nylig vært til søvnutrednig har fått utelukket narkolepsi og søvnapne kan sove og sove og aldri føle meg uthvilt har også vanskelig for å stå opp om morningen jeg legger meg sånn ca 11 hver kveld. hver gang jeg kommer hjem fra skolen legger jeg meg rett mned i senga og sover i 2 - 4 timer og er helt utslitt etter en skoledag jeg klarer likavell og legge meg 11 selv om jeg om jeg sover på ettermiddagen i helgen sover jeg og har nesten ikke energi igjen dette begynner å bli litt frustrerende. håper noen kan svare meg her ? :) 

Anonymous poster hash: 240c0...909
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404186-tr%C3%B8tt-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hver gang jeg kommer hjem fra skolen legger jeg meg rett mned i senga og sover i 2 - 4 timer og er helt utslitt etter en skoledag jeg klarer likavell og legge meg 11 selv om jeg om jeg sover på ettermiddagen i helgen sover jeg og har nesten ikke energi igjen dette begynner å bli litt frustrerende. 

Høres ikke normalt ut. Syntes du skal bestille en legetime og så sjekket dette ut.

Anonymous poster hash: eb76a...bde

Annonse

Har du vært til søvnutredning på sykehus? Jeg antar i så fall at det har blitt utelukket forsinket søvnfasesyndrom?

Jeg tror også at til mer man sover til mer trøtt blir man. Jeg er som deg, kan bare legg med når som helst og sove i flere timer. Derfor unngår jeg det.

Ok. Jeg har også tatt en sånn utredning. Fikk påvist forsinket søvnfase da. Jeg har også utrolig vanskelig for å stå opp om morgenen, spesielt.

Men hva anbefalte dem deg der? Jeg tenker rundt livssituasjonen din ellers. Kan det være andre miljømessige faktorer som gjør at du er så mye trøtt?

Siden du har tatt den utredning på søvnen din og i tillegg blodprøver, så kan man nok utelukke at det er noe fysisk galt. Også siden du er så ung. Derfor tenkte jeg på om det kan være andre påkjenninger i livet ditt som gjør at du er trøtt. Du kan jo prøve å la være å legge det etter skolen, og uansett ikke sove mer enn en halvtime!

Jeg bruker 5 - 10 minutter å sovner andre ganger sovner jeg med engang

Anonymous poster hash: 240c0...909

Jøss, 5 - 10 minutter eller med en gang. Trodde 5 - 10 minutter var å regne som med en gang. Men da er det ikke forsinket søvnfase-syndrom iallfall. Da skal jeg ikke tipse deg om brillene mine  ;)

Hva spiser du? Jeg ble mer opplagt etter at jeg begynte å spise bedre. Blodprøver betyr lite; resultatene var finfine hele tiden.

Håper du finner ut av det!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...