Gå til innhold

Intens smerte i hodet og nakke, noen svar snart

Anbefalte innlegg

Prøver å sove men bekymringene er ekstreme. Jeg har mye problemer med hodepiner, men jeg glemmer alltid å tenke på hveodan de er i ettertid. Så sitter jeg her med enda en fæl en og jeg er redd. Jeg er 18 år, og det kjennes ut som noen slår meg på høyre siden med en hammer samtidig som det strammer og trykker i hele hodet. Nakken min verker og er utrolig vond. I går hadde jeg også litt hodepine men den ga seg, og istad kom dette her. Jeg har sittet mye foran data idag men også vært ute å bevegd meg og gjort litt forskjellig. Jeg har angst og får ikke sove uten en oppklaring, noe sikkert ingen kan gi i kveld men. Jeg er så veldig redd.

Er i begynnelsen av menstruasjon tror jeg at jeg har hodepine som regel på det verste. Og i morgen er dagen for en ny uke ifølge kalenderen. Kjennes som noens stikker nåler i tinnningen og pannen over øyet på høyre mens det dunker og trykker som sagt i hodet og nakke.

Anonymous poster hash: 5b974...ab1

Fortsetter under...

Har tatt ultralyd før av hodet pga en kul men det viste ingenting. Det jeg lurer på, er det farlig? Kan jeg trygt sove og at den går over til i morgen? Tenkte selv på spenningshodepine, har jo ofte vondt ved menstruasjon men idag føles den verre altså

Tror ikke kulen har noe å gjøre med det. Fikk beskjed både på vanlig legesjekk og sykehus at det bare var lymfeknute. Ofte ved hodepine eller perioder med mye stress merker jeg at den blir større og at den av og til blir mindre. Men kan vel hende jeg bar har denne såkalte stress hodepinen?

Du kan jo be om henvisning til mr det er sånn at du ligger i en sånn maskin også tar de bilde av hodet ditt det gjorde dem til meg da jeg hadde vondt i hodet viste seg at det var pga synet men hodepinen har ikke blitt mindre jeg har også sånn kul bakom i nakken og tok ultralyd de sa det ikke var noe farlig

Anonymous poster hash: c88a3...c7d

Annonse

Gjest gjesteleser

Det er veldig vanlig å få migreneanfall i forbindelse med menstruasjon :-)

Det er helt greit å gå til legen med dette. Du bør sjekkes for migrene og du bør prøve ut tiltak for å unngå spenningshodepine. Tenk på hvordan du sitter når du jobber med pc, om du lener deg fremover mot skjermen eller strekker haka litt frem belaster du muskelfester i nakken. Dette sammen med anspent muskulatur kan gi en saftig hodepine! Løsningen her er avspenning, riktig sittestilling og trening/tøying fordi det bedrer blodsirkulasjonen og mykner muskulaturen. Mange har nytte av fysioterapi! Uansett er fastlegen første steg, den kan henvise deg videre:-)

Bekymring gjør ofte av vi blir ennå mer anspente, noe som igjen øker smertene. Fin sirkel ikke sant?

Oi når du nevner dette med sittestilling og lignende bør jeg vel nevne at jeg har dårlig syn og slurver med brillene. Jeg er også ikke den som har tid til å trene så mye så jeg er veldig lite fysisk aktiv når skoledagene består av mye stillesitting foran pc.

Migrene er normalt ved menstruasjon? Hmm, da er det vel mest sannsynlig det, hodepinen er verst de gangene jeg har det så. Men da lurer jeg på om legesjekk er nødvendig? Hodepinen er her idag å men ikke like smertefull, kjenner at det strammer og trykker i hodet, problemet mitt er at jeg hater å sove med en pute og føler jeg ligger for lavt, men dette er vel dum vane for nakken min...?

Hvis du slutter å slurve med brillene tror jeg en del av hodepinen kommer til å gå bort går jeg uten briller i kort stund fåe jeg hodepine med engang men hvis det heller ikke hjelper dra til legen å få sjekket ut om det er migrene :)

Anonymous poster hash: c88a3...c7d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...