Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg prøver å få barn. Denne måned fikk jeg mensen 1 uke tidligere enn jeg pleier. Men blødningen er ikke normalt som det pleier. Så jeg tok en graviditetstest, der viste det 2 sterke blåstreker. Men nå har blødningen foregått i 1 uke, lenger enn normal. Samtidig har jeg veldig øme bryst. Så jeg lurer på om det er en sponan abort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40449-bl%C3%B8dning-og-2-bl%C3%A5-streker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

I.o.m. at du har blødd i en uke nå, er det nok desverre store sjanser for at du allerede har abortert. At du har testet positivt på gravitest, tilsier at du har vært begynnende gravid, og at du har produsert hormonet hCG, men man har ikke noe bevis på at det er utvikling. Det kan tenkes at blødningen er helt uskyldig, så det er ikke gitt at du ikke fremdeles er gravid. Jeg vil anbefale deg å oppsøke din lege for å få tatt en blodprøve for å sjekke hCG-nivået, evt. ta en ultralyd. Ultralyd kan neppe påvise noe så tidlig i et evt. svangerskap, men man kan som oftest likevel se forandringer i livmoren. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...