Gå til innhold

stikninger i skjeden

Anbefalte innlegg

Gjest spør i julen

Jeg er i 20. uke og har de siste to dagene kjente ganske kraftige stikninger i skjeden. Jeg har også disse to dagene kjent kynnere for første gang (når jeg legger meg i sengen). Vet ikke om dette har noen sammenheng, men hva kan disse stikningene i skjeden være? Mener å ha hørt at det har med modning mot fødsel å gjøre. Stemmer det? På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40454-stikninger-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det du beskriver som stikninger i skjeden, er mest sansylig helt normale symptomer som har med press på nerver å gjøre. At du har kynnere, er heller ikke så unormalt tidlig i svangerskapet. Det viktige når det gjelder kynnere, er at de ikke gjør vondt, som ved menstrusjon eller enda vondere. I så fall kan de gå over til å få styrke som modnigsrier og medføre for tidlig modning av livmorhalsen. Jeg synes du skal snakke med din lege/jordmor om dette ved neste kontroll, evt. tidligere hvis du er urolig eller hvis det blir verre. En sjekk av livmorhalsen kan avsløre om dine kynnere er av kraftigste sorten. Jeg tror imidlertid ikke du har så mye å bekymre deg over.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40454-stikninger-i-skjeden/#findComment-152431
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...