sturdy Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Hei En dame i min bekjentskapskrets har over tid fått bruskdannelse i fingre og tær, ref. Vedlagt bilde. Hun er i aldresgruppen 60-70 år.Hennes mor hadde tilsvarende. I tillegg til på fingrene, som vist i vedlegg, er det tilsvarende på føttene. Brusken på siden av stortærne er så stor at det er utfordrende å finne sko som kan brukes. Kulene er ikke ømme eller vonde, men det er noe generell ømhet i fingrene. Er dette noen som vet hva dette kan være? Er det mulighet for å forebygge videre dannelse av disse kulene, og kan det som medfører dette eventuelt gi andre plager framover i tid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404626-bruskdannelse-i-fingre-og-t%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 (endret) Hei En dame i min bekjentskapskrets har over tid fått bruskdannelse i fingre og tær, ref. Vedlagt bilde. Hun er i aldresgruppen 60-70 år.Hennes mor hadde tilsvarende. I tillegg til på fingrene, som vist i vedlegg, er det tilsvarende på føttene. Brusken på siden av stortærne er så stor at det er utfordrende å finne sko som kan brukes. Kulene er ikke ømme eller vonde, men det er noe generell ømhet i fingrene. Er dette noen som vet hva dette kan være? Er det mulighet for å forebygge videre dannelse av disse kulene, og kan det som medfører dette eventuelt gi andre plager framover i tid? Min mor er veldig plaget med dette spesielt på fingrene, og de fjernet en kul på foten en gang. Vet ikke hva det er, noe man må leve med? Men hun har slitasjegikt da, vet ikke om det har noe å si... Endret 14. mars 2015 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404626-bruskdannelse-i-fingre-og-t%C3%A6r/#findComment-3617575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.