Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

En dame i min bekjentskapskrets har over tid fått bruskdannelse i fingre og tær, ref. Vedlagt bilde. Hun er i aldresgruppen 60-70 år.Hennes mor hadde tilsvarende.

I tillegg til på fingrene, som vist i vedlegg, er det tilsvarende på føttene. Brusken på siden av stortærne er så stor at det er utfordrende å finne sko som kan brukes.

Kulene er ikke ømme eller vonde, men det er noe generell ømhet i fingrene.

Er dette noen som vet hva dette kan være? Er det mulighet for å forebygge videre dannelse av disse kulene, og kan det som medfører dette eventuelt gi andre plager framover i tid?

post-52266-0-42340000-1426326833_thumb.j

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404626-bruskdannelse-i-fingre-og-t%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Hei

En dame i min bekjentskapskrets har over tid fått bruskdannelse i fingre og tær, ref. Vedlagt bilde. Hun er i aldresgruppen 60-70 år.Hennes mor hadde tilsvarende.

I tillegg til på fingrene, som vist i vedlegg, er det tilsvarende på føttene. Brusken på siden av stortærne er så stor at det er utfordrende å finne sko som kan brukes.

Kulene er ikke ømme eller vonde, men det er noe generell ømhet i fingrene.

Er dette noen som vet hva dette kan være? Er det mulighet for å forebygge videre dannelse av disse kulene, og kan det som medfører dette eventuelt gi andre plager framover i tid?

Min mor er veldig plaget med dette spesielt på fingrene, og de fjernet en kul på foten en gang. Vet ikke hva det er, noe man må leve med?

Men hun har slitasjegikt da, vet ikke om det har noe å si...

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...