Gå til innhold

hvor lenge må jeg vente?

Anbefalte innlegg

hei! Nå i jula så er vi bedt med på julefest og jeg har lyst til å ta meg et glass øl, det jeg lurer på er, når jeg tar et glass øl, hvor lenge bør jeg vente med å amme igjen ?

Har hørt at regelen, Når du er kjørbar så er du ammebar ? er det en fin regel å gå etter eller må jeg vente lengre , faktisk så vet jeg ikke hvor lenge du må vente med å kjøre bil heller etter en kveld ute på byen men en sånn ca 12 t ?

Håper på svar fra alle som vet noe =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40463-hvor-lenge-m%C3%A5-jeg-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når det gjelder alkohol og amming, så har man grunn til å tro at det ikke er så store mengdene som går over til barnet gjennom melken. At barnet får mat fra brystet er viktigere enn at du skal vente i mange timer. Jeg vil anbefale deg å være moderat med inntaket. 1 glass øl eller vin går greit, selv om barnet umiddelbart skulle ha behov for mat. Skulle du mot formodning drikke mer enn det, vil du f.eks. oppleve at barnets mage blir påvirket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...