Gjest bekymret- Skrevet 28. desember 2001 Skrevet 28. desember 2001 hei har bodd i utlandet siden juni og ikke hatt mensen siden jeg forlot norge. er nå tilbake igjen og begynner å bli bekymret. tok graviditetstest i september som var negativ. i de siste dagene har jeg hatt kramper i magen som til tider er nesten lammende. ikke som vanlige menssmerter, men de stråler i jevne tak fra brystet og ned. jeg gikk på p piller da jeg mistet mensen, sluttet på dem da jeg lurte på om jeg var gravid. har ikke begynt igjen og lurer på om det er farlig å begynne før jeg har fått mensen igjen. vil helst ikke risikere å bli gravid mens jeg venter på mensen.. Kan smertene ha noe med manglende mens å gjøre? Er det virkelig vanlig å miste mensen over så lang tid? (jeg er 25 og har ikke gått nevneverdig ned i vekt siste periode). Kan jeg begynne på pilen igjen uten å konsultere lege? Var hos lege i utlandet og han sa det var normalt stress og bare å slappe av og vente.. På forhånd takk for svar 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. desember 2001 Skrevet 28. desember 2001 Det er meget vanlig at mensen stopper opp hos unge jenter under opphold i utlandet. Ved eggløsning kan det komme smerter, men de går vanligvis fort over. Jeg ville anbefale en sjekk av hormonene før ny oppstart på p-pillene for å utelukke andre årsaker til bortfall av blødninger.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.