marionetta Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg tror alltid jeg har hatt lav hvilepuls, og jeg er det mest makelig anlagte menneske på jord. Nå som jeg sitter i sofaen og taster, og det er alt jeg har gjort i dag (kl. er nå 13:19), er puls 48. Jeg har vært sykemeldt og hjemmeværende av helt andre grunner i 1 1/2 år, og har stort sett ligget i sengen og sittet på rumpa all denne tiden. Det har hendt de siste ukene at jeg 2-3 ganger i uka sykler et par km på ergometer, som regel 18-19 km/t på middels motstand, jeg blir ikke engang svett, men jeg kjenner det jo i lårmusklene. Jeg gjør det fordi jeg iblant føler at jeg råtner snart, men nå skal jeg snart prøve å gå tilbake i jobb noen timer. Nei, jeg er ikke fet, jeg veier 58 kg. Spørsmålet mitt er hvorvidt denne pulsen er noe å bekymre seg om. Min bror fikk pacemaker 4-5 år yngre enn jeg er nå (50) pga. en puls som kunne øke voldsomt uten grunn, og falle igjen like fort, man fant aldri årsaken. Det er jo fint å ha lav hvilepuls, men jeg har aldri hørt om noen som har hatt så lav puls uten trening, ikke engang da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404880-lav-hvilepuls/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Kan ikke forstå at det er noe å bekymre seg for. Har du lavt stoffskifte? Anonymous poster hash: 88ff6...285 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404880-lav-hvilepuls/#findComment-3621059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg tror alltid jeg har hatt lav hvilepuls, og jeg er det mest makelig anlagte menneske på jord. Nå som jeg sitter i sofaen og taster, og det er alt jeg har gjort i dag (kl. er nå 13:19), er puls 48. Jeg har vært sykemeldt og hjemmeværende av helt andre grunner i 1 1/2 år, og har stort sett ligget i sengen og sittet på rumpa all denne tiden. Det har hendt de siste ukene at jeg 2-3 ganger i uka sykler et par km på ergometer, som regel 18-19 km/t på middels motstand, jeg blir ikke engang svett, men jeg kjenner det jo i lårmusklene. Jeg gjør det fordi jeg iblant føler at jeg råtner snart, men nå skal jeg snart prøve å gå tilbake i jobb noen timer. Nei, jeg er ikke fet, jeg veier 58 kg. Spørsmålet mitt er hvorvidt denne pulsen er noe å bekymre seg om. Min bror fikk pacemaker 4-5 år yngre enn jeg er nå (50) pga. en puls som kunne øke voldsomt uten grunn, og falle igjen like fort, man fant aldri årsaken. Det er jo fint å ha lav hvilepuls, men jeg har aldri hørt om noen som har hatt så lav puls uten trening, ikke engang da. Alle hjerter er ulike. Noen har mindre og mer "turtallsvillige" hjerter med høy hvilepuls, andre har større hjerter med lavere hvilepuls og kanskje lavere makspuls. 48 er ikke veldig lavt, og så lenge du ikke føler ubehag, gjør det ingen ting. Sykdommen der pulsen varierer mellom altfor rask og altfor langsom (taky-brady-syndrom eller syk sinus syndrom) er noe annet. Da får man ubehag og eventuelt besvimer når pulsen blir for langsom. Da behandles den raske pulsen med betablokker, men pacemaker er også nødvendig, ellers blir pulsen farlig lav med betablokker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404880-lav-hvilepuls/#findComment-3622865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.