SJtt Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Hei, jeg har fått bitestikkel betennesle som jeg vet ikke er fra klamydia men noe kjemisk, uten å gå inn på hva det var eller hendelsen. Jeg har nå gått på 3 ulike antibiotikaer. Siste jeg gjorde var doksycyklin i 14 dager. Smertene avtok mot slutten men kom tilbake like sterkt. Jeg har aldri hatt hevelser eller unormalt utseende på testikkel. Kun smerter. Jeg ha vært på ultralyd 3 ganger, tatt blodprøver, urin test. både blod og urin var normalt, på første ultralyd fikk jeg bekreftet at det var betennelse på bitestikkel. Etter en 14 dagers kur med antibiotika (husker ikke navnet på den) så fikk jeg bekreftet at betennelsen var borte da med ny ultralyd som jeg tok etter at jeg ble sendt hjem fra jobb. og en urolog der ga meg ny antiboitika i 10 dager selvom ultralyden ikke bekreftet noe. Etter mye frem og tilbake hos min fastlege valgte han ikke å sende meg til ny urolog, da han mente dem ikke kunne gjøre noe nytt, (dette ha nå pågått i 6 mndr hvor jeg har vært på land og offshore tatt ut sykmeldinger osv) Det var altså ikke noe dem kunne gjøre for å få bort smertene uten å fjerne hele bitestikkelen mente fastlegen, å nå har det seg slik at jeg endelig har møtt en kvinne jeg ønsker å dele livet mitt med, derfor dukker da spørsmålet opp om jeg fremdeles kan få barn. Merkelig at jeg tenker slik, men jeg er livredd for at det ikke lar seg gøre lenger, når jeg leser om dette på nettet så gir det meg alle mulige svar. Legen kan ikke gi meg en fertilitets test før jeg har prøvd å få barn i 1 år, "vi menn skal ikke tenke på slik" har jeg fått intrykk av. Ser heldigvis at det finnes løsninger for infertilitet. Jeg har dager hvor smertene nesten er borte men enkelte dager hvor smertene kommer tilbake etter mye bevegelse. Jeg klarer å sperre smertene ute om jeg tenker på andre ting. Men så fort jeg setter meg ned etter en lang dag så kommer det som en stikkende smerte opp i magen eller ut på siden sammen med smerte i området scrotum, jeg merker det påvirker meg på så mange måter både mentalt å fysisk. Når jeg ligger på ryggen lenge så avtar smertene omtrent helt, men så fort jeg reiser meg opp så er det tilbake. Jeg har lyst til å prøve doksycyklin på nytt, men denne gangen som en 60 dagers kur, da kanskje kan antibiotikaen penetrerer problem området bedre? Jeg tenker slik fordi jeg i uke 2 med doksycyklin opplevde at smertene var nesten helt borte, når legene jeg prater med sier hvor viktig det er å fullføre en kur, så tenker jeg at ingen kan vite hvor lenge man bør gå på dette, jeg forstår ikke hvordan dem kan vite hvor lenge en kur skal vare når alle kropper tar inn ulike stoffer forskjellig. Jeg kommer nå til å bruke privat lege, privat urolog og privat av alt for å få sett om noe annet kan gjøres, for meg er det ikke noe problem å bruke ressurser på slikt, men når fastlegen min har gitt opp og fortalt meg at dette ikke er noe å gjøre noe mer med, så har jeg gitt opp fastlegen. Jeg trenger en henvisning slik at jeg kan bruke forsikring å få time hos privat urolog, men det har jeg jo ikke fått. Jeg er desperat etter å finne svar for å bli kvitt smertene. Jeg har lest at noen har blitt bedre, jeg setter meg ikke til ro med et svar om at ingen ting kan gjøres. ALT må prøves., håper noen kan hjelpe meg eller forklare meg noe av dette. Neste for meg nå blir å betale for en ny urolog og få tak i doksycyklin. Bedre å prøve noe en å ikke gjøre noe i det hele tatt. Endret 28. mars 2015 av SJtt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404903-desperat-smerter-i-bitestikkel-bitestikkel-betennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
paarsand Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei sjtt. Jeg vil bare si at jeg har ingen medisinsk bakgrunn, men har nå gått to måneder med samme problemer som deg. Jeg har hevelse, har fått diagnosen bitestikkelbetennelse på ultralyd da 3 kurer ikke hjalp. Har sittet med samme følelsen som deg og tryglet legen om mer penicillin. Jeg er veldig spennent på hva resultatet ditt ble. Da jeg er kalt inn til urologundersøkelse på sykehuset om en ukes tid. Ene øyeblikket kan man tro man blir frisk, neste øyeblikk er helvete tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404903-desperat-smerter-i-bitestikkel-bitestikkel-betennelse/#findComment-3633658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.