Gjest (Anonymous) Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg fødte et barn for tre år siden. Før den tid hadde jeg brukt p-iller i flere år. Men etter pillestopp var syklusene mine helt normale igjen, og jeg ble raskt gravid. Jeg påbegynte p-piller da jeg fikk den første blødningen etter fødselen, da barnet var 8 mndr. Siden har jeg brukt pillen jevnt og trutt. Jeg har hatt et opphold på p-pillen nå i flere mndr. Jeg ønsker ikke noe nytt barn, men jeg har valgt å ha et opphold, og heller beskytte meg på annen måte. Etter pillestopp var mensen først 2 uker forsinket. Ved neste syklus var den 3 uker forsinket. Deretter 1 uke forsinket. Så 2 uke forsinket. Og nå har jeg altså ikke hatt mens siden 2 November, dvs to mndr siden! Jeg er jo ikke gravid, men lurer på hvorfor syklusene mine har vært så ustabile etter pillestopp denne gang`? Kan det hende at fødselen gjorde en stopper for meg? Før jeg ble gravid hadde jeg regelmessige sykluser på 22 dager, var derfor jeg begynte med pillen da, for å ikke ha mens så ofte. Men nå, etter pillestopp noen år etter fødselen har tydeligvis mensen min så og si blitt borte! Vil det være lurt å ikke ta piller før syklusen evt stabiliserer seg? Eller er det like greit å ta piller igjen nå, ønsker som sagt ingen baby, men er jo redd eggløsningen har forsvunnet helt etter barnet jeg fikk, vil jo gjerne ha enda et barn, om ikke nå, som om noen år. Bør jeg søke lege? Bør jeg begynne med pillen igjen for å få en regelmessig blødning? Nå er jo mensen senere enn aldri før, hvorfor har den hengt seg opp nå da? Hadde forøvrig slimete,/trådete utflod for et par dager siden, kanskje var det en umåtelig sein eggløsning, og mensen vil komme om to uker? Eller? Hvorfor er den så forsinket, jeg som alltid hadde så regelmessig syklus, og kort syklus, før jeg ble gravid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40493-b%C3%B8r-jeg-s%C3%B8ke-r%C3%A5dhjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Manglende menstruasjon betyr manglende eggløsning hvis graviditet er utelukket. Stopp i eggløsning kan ha flere årsaker, noe som kan utredes ved hormonanalyse -blodprøve- . Hvis prøven er i ordne er det ikke noe i veien for å begynne med p-pille. Ved senere graviditetsønske kan man som regel sette eggløsning i gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40493-b%C3%B8r-jeg-s%C3%B8ke-r%C3%A5dhjelp/#findComment-152502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.