AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei, Jeg har fått påvist D-vitamin mangel og må ta tilskudd. Problemet er at jeg får veldig mange forskjellige svar fra legekontoret på hvor mye D-vitamin jeg skal ta. Mitt D-vitamin nivå er nå på 42. Jeg har fått beskjed om å ta alt fra 5 microgram, til 60 microgram per dag, avhengig av hvem av legesekretærene som svarer, og ny kontroll om 3 mnd. Jeg vet ikke hvem jeg skal stole på, og legen min er ikke å få tak i. Jeg har også tidligere hatt D-vitamin mangel med nivå på 38 og fikk da AFI-D2 forte 30000 IE som jeg skulle ta tre ganger per uke i fire uker og deretter 30000 IE to ganger i måneden til jeg fikk en verdi på 84. Deretter vedlikehold med 20 microgram per dag. Vet ikke hva som er riktig her, men 5 microgram høres litt lite ut? Takker for svar Hilsen S. Anonymous poster hash: 461f3...0d8 Anonymous poster hash: 461f3...0d8 Anonymous poster hash: 461f3...0d8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404949-d-vitamin-mangel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Hei, Jeg har fått påvist D-vitamin mangel og må ta tilskudd. Problemet er at jeg får veldig mange forskjellige svar fra legekontoret på hvor mye D-vitamin jeg skal ta. Mitt D-vitamin nivå er nå på 42. Jeg har fått beskjed om å ta alt fra 5 microgram, til 60 microgram per dag, avhengig av hvem av legesekretærene som svarer, og ny kontroll om 3 mnd. Jeg vet ikke hvem jeg skal stole på, og legen min er ikke å få tak i. Jeg har også tidligere hatt D-vitamin mangel med nivå på 38 og fikk da AFI-D2 forte 30000 IE som jeg skulle ta tre ganger per uke i fire uker og deretter 30000 IE to ganger i måneden til jeg fikk en verdi på 84. Deretter vedlikehold med 20 microgram per dag. Vet ikke hva som er riktig her, men 5 microgram høres litt lite ut? Takker for svar Hilsen S. Anonymous poster hash: 461f3...0d8 Anonymous poster hash: 461f3...0d8 Anonymous poster hash: 461f3...0d8 Det er helt problemfritt å ta 30-40mg en periode for å bygge opp lageret. 5 mg monner ingenting. Anonymous poster hash: 04352...b8c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/404949-d-vitamin-mangel/#findComment-3621706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.