Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 19. Er begymret nå. På lørdag tok jeg pillen 18.00. Hadde sex 2000. Litt før 00.00 kastet jeg opp. Men det som er, er at på lørdag skulle jeg tatt pillen 10.00, men hadde glemt den, så tok det 18.00. På lørdag var jeg på pille 11, og det er vel rundt eggløsning? Jeg har følt meg innmari kvalm, og uggen denne uken, kanskje fordi jeg har gått å tenkt på dette konstant? Men iallefall, jeg kan vel ikke ta graviditetstest før første dag mensen skal komme? Nå er jeg på pille 17. Kan jeg avslutte p-pille brette nå, for så få mens(forhåpentligvis!!), og så ta en test? Eller er det helt teit? Jeg er så utrolig nervøs, og vil få det overstått. Jeg må også innrømme at jeg har vært i en stressa juleperiode nå, og vært litt "sløv" med pillene, men det har ikke gått mer en 36 timer mellom pillene, kanskje max 30-34. Kan noen være snill og svare meg? Jeg blir snart gal. Kvalm er jeg og......

-jeanette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40502-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal ta det helt med ro. Du kan ta pillen 12 timer forsinket, altså til kl. 22. Hvis det går mer enn to timer til du har kastet opp er pillen suget opp av kroppen.

Man har ikke eggløsning når man bruker p-pille, det er slik at den virker. Ta du brettet fullt ut og bare ta en graviditetstest om du ikke får blødning. Du kan stoppe når som helst på brettet, men det burde ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40502-gravid/#findComment-152499
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...