Gå til innhold

Har regelmessig feber; hva kan det være?

Anbefalte innlegg

I løpet av rundt en måned har jeg hatt feber tre ganger. Første gangen hadde jeg forkjølelessympt. Det gikk tre dager, så var jeg helt fin igjen. Plutselig en morgen våknet jeg opp med feber, vonde muskler (spes. rygg), kraftig hodeverk, frysninger, nedsatt matlyst og småkvalme. Dette varte i to dager på rad. Tredje dagen var allmentilstanden nedsatt og jeg fikk skikkelig diare. Dette varte en dag ca.

I går begynte det på'n igjen. Våknet opp i dårlig form. Fikk tørrhoste, frysninger, feber, kraftig hodepine og verk i ryggen. I dag er jeg bare slapp og har hoste.

Synes det er så rart. Har alltid hatt veldig godt immunsystem; en periode gikk det to-tre år før jeg ble syk igjen. Men nå kommer og går det... I september 2014 var jeg syk i fire uker... Ble liksom ikke frisk, uansett hva jeg gjorde.

Hva kan det være? Dårlig immunsystem, infeksjon? Er dette noe man bør oppsøke lege for? Orker ikke gå til lege om det ikke er noe.

Endret av kjøttmeis

Fortsetter under...

AnonymBruker

I løpet av rundt en måned har jeg hatt feber tre ganger. Første gangen hadde jeg forkjølelessympt. Det gikk tre dager, så var jeg helt fin igjen. Plutselig en morgen våknet jeg opp med feber, vonde muskler (spes. rygg), kraftig hodeverk, frysninger, nedsatt matlyst og småkvalme. Dette varte i to dager på rad. Tredje dagen var allmentilstanden nedsatt og jeg fikk skikkelig diare. Dette varte en dag ca.

I går begynte det på'n igjen. Våknet opp i dårlig form. Fikk tørrhoste, frysninger, feber, kraftig hodepine og verk i ryggen. I dag er jeg bare slapp og har hoste.

Synes det er så rart. Har alltid hatt veldig godt immunsystem; en periode gikk det to-tre år før jeg ble syk igjen. Men nå kommer og går det... I september 2014 var jeg syk i fire uker... Ble liksom ikke frisk, uansett hva jeg gjorde.

Hva kan det være? Dårlig immunsystem, infeksjon? Er dette noe man bør oppsøke lege for? Orker ikke gå til lege om det ikke er noe.

Kan være en infeksjon. Det bør du få undersøkt hovs lege.

Anonymous poster hash: e3843...b02

AnonymBruker

Det går en rar sykdom nå som jeg og flere på jobb har hatt. litt influensaaktig, men samtidig ikke så veldig kraftig, så vanskelig å vite om det er forkjølelse eller influensa. 

Vi har liksom hanglet i flere uker, med bedre dager og trodd vi var bra, før det har brutt ut igjen.

Lett feber, muskelverk, forkjølelsessymptomer, halsvondt, hoste........... 

Manglende matlyst.

Jeg hanglet veldig forrige uke der jeg fikk lett feber flere ganger om dagen, men den sank like fort samme dag og, frostrier og svette... meget merkelig. Feberen var maks oppe i 38.6, men stort sett rundt 37.7-38.3. 

Det går både influensa A og B nå, i tillegg til en del ulike forkjølelser....

Om du ikke har veldig høy feber (over 40), er i veldig dårlig form, eller har pusteproblemer, trenger du ikke se doktorn med det første. 

Drikk mye, få i deg vitaminer, unngå trekk, unngå anstrengelse og hold deg varm. 

Anonymous poster hash: ca618...841

Ble bra i går, men i dag ble jeg mye verre. Klarer nesten ikke gjøre hverdagslige ting... Er helt, helt utslått. Har feber, helt tett hode, vondt i ryggen, tett nese og skikkelig hoste (tørr). Så nå har forkjølelsessymptomene kommet også. Begynner å bli lei av det her; går jo ikke over...

Smertestillende hjelper ikke. Bare vann og vitaminer jeg bør tenke på? Hva slags mat bør jeg spise? Har lite matlyst, så klarer ikke på så mye. Hva er grensa til normalen? Når bør man evt. oppsøke lege? Hvis jeg blir syk en gang til? Hvis feberen varer over flere dager? 

Aldri vært i en slik situasjon før; synes det er merkelig.

Det har forresten vært veldig intenst når det har vært der (feberen og alt); men ikke vart alt for lenge. Veldig ubehagelig, vondt, veldig varmt, kraftig hodeverk. Litt usikker på maks i feber, men garantert feber. Er ikke vant til å være helt utslått; ligger her som et slakt. Klarer ikke se på skjermen så alt for lenge om gangen, så skal lukke skjermen nå, hehe. :)

Vet ikke om det har noe å si, dette. Men... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...