AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 Del Skrevet 8. april 2015 Hei! Jeg er en mann på 29år. Jeg sliter og har slitt med konsentrasjon og hukommelse i nærmere 10år. Det skal sies at jeg i tidlig alder begynte å eksperimentere med alkohol (som 14åring) og dette vedvarte til jeg var rundt 27år. Gjerne mye og flere ganger pr helg. Som 26åring begynte jeg å tenke i andre retninger når det gjaldt rusmidler, da jeg følte kropp og helse begynte å ta skade av djevelbrygget. jeg følte hukommelse og tanker hadde stilnet pga dette. Jeg kuttet ut alkoholen, men begynte fort å røyke marijuana i stede. men ble da veldig bevist på mine plager. Jeg sliter med både konsentrasjon og hukommelse (både kort/langtids), sliter feks også når jeg skal holde en samtale, hvor hjernen ikke kommer på ting å si. Det føles tomt eller svart.(De gangene jeg føler jeg "kan" tenke, spretter tankene i fra den ene tanken til den andre, uten sammenheng. Klarer liksom ikke holde på en tanke Før det plutselig er 3-4 andre tanker oppå en annen. I hvertfall slik det føles) jeg klarer å holde samtale om motparten kommer med "tema" men jeg klarer ikke komme på noe å si om de lar meg føre samtalene. I jobbsammenheng føler jeg meg forresten også totalt ubrukelig da jeg ikke husker hva som er blitt fortalt av sjefer, samt ting jeg har lært og utført tidligere plutselig føles ut som første gang jeg Gjør dem. Selv om da jeg tidligere utførte samme arbeidet klarte og forsto oppgaven. Jeg har nå gått i så lang tid med dette problemet, at jeg ikke føler jeg får til noe, og da går litt ut over selvtillit og psyke :/ litt usikker på hva jeg egentlig er ute etter med denne teksten, da jeg vet fastlegen er plassen jeg får hjelp. Men jeg sliter litt med å ta dette opp med henne, da jeg sliter med å ordlegge meg med disse tankene verbalt. så jeg tenkte dette var en fin plass og begynne. det jeg lurer på, er vel om dere har hørt om lignende tilfeller før ? :/ om det er ting som går over etc.Som sagt litt usikker på hva jeg egentlig er ute etter med denne teksten mvh hodebryAnonymous poster hash: f6639...52b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405081-hukommelse-og-tomme-tanker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.