Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ønskebarn85

Hei :)

Er endelig  gravid igjen, men føler gleden er kortvarig.

Oppdaget blødninger i uke 5.5. Gikk til Gynekolog og fikk se et fint foster med bankende hjerte.

Ingen tegn til noe galt, hun fant ikke ut hvorfor jeg hadde blødninger.

Har de siste ukene vært veldig dårlig,kastet opp morgen og kveld, men dette har bedret seg de siste dagene. Er fremdeles kvalm, og klarer ikke få i meg så mye næring. Hadde en liten blødning for en uke siden, men tenkte det var såre slimhinner.

Var hos legen på onsdag, og hun ville ta utvendig ultralyd av magen uke 8+0

Hun letet lenge og sa at det så ut som jeg var kommet mye mindre enn ventet,livmor eller foster burde vært større. Men, hun håpet at hun tok feil.

Jeg tok en blodprøve, hun ville ikke henvise meg og har siden ikke hørt noe.

Jeg er kjempebekymret. Mistet i MA uke 8+5 sist - oppdaget i uke 12.0

Da forsvant alle symptomer.

Nå har jeg veldig ømme bryster, kvalm etc.

Kan det være dødt? Eller kan legen ta feil? Kan jeg egentlig få noe klart svar av en HCG prøve?

Har tatt graviditetstest, og den viser gravid.....

Noen som har opplevd det samme? 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405106-missed-abortion-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må ta to HCG-prøver for å være sikker (hvis ikke den ene er overbevisende veldig høy eller altfor lav). Evt. hvis man er helt sikker på hvilken uke man er i, da finnes det "normalområder" man kan sjekke mot.

Ikke ta det som et dårlig tegn at symptomene varierer, det er normalt. Kvalme er ikke noe "bedre" symptom enn f.eks. ømme bryster. Jeg har hatt tre førstetrimestre uten kvalme, to av dem endte med barn.

MA er sjeldnere enn vanlig spontanabort, men det er jo ingen trøst for deg som har opplevd det før. Håper du får visshet snart og at det er gode nyheter. Lykke til!

Ønskebarn85

Hei igjen :)

Ringte til legekontoret i dag og spurte etter Hcg resultat.Den var på 5!!! Det betyr jo egentlig ikke gravid :(

Dro hjem og tok en clearblue med ukeindikator.Den viste gravid 3+ ....Men må vel stole på blodprøven.

Forstår egentlig ikke at den kan være så lav,har jo ikke 'kommet noe ut" .Så det er vel en MA igjen. Blir vel en ny runde med medisinsk abort. Så da var det over for denne agang og... :( Takk for svar Laban :)

Så det er vel en MA igjen. Blir vel en ny runde med medisinsk abort. Så da var det over for denne agang og... :( Takk for svar Laban :)

Det var leit.  Pass på å spørre om absolutt alt du lurer på, mens du har sjansen i tiden som kommer. 

Håper du får god oppfølging og at du og barnefaren klarer å ta vare på hverandre.

Annonse

Ønskebarn85

Fikk tatt en ny HCG blodprøve,siden urinprøvene var positiv og den andre blodprøven var negativ....

Den nye blodprøven var på 98000!!!! Så det har skjedd en feil!Nå skal jeg inn igjen og håper på stigning :) Er 98000 "nok" for å være i ca 9 uke Mette?

Takk på forhånd for svar :)

I uke 8 - 10 er normalområdet enormt stort, så 98 000 er klart innenfor :)  Men det kan jo hende du er litt kortere på vei enn antatt, det er jo ikke uvanlig. 

Lykke til - håper du får tatt en ny UL snart, slik at du slipper å være bekymret.  Du vet sikkert at når man ser hjerteslag så tidlig som du gjorde, er det statistisk sett gode sjanser for at det går bra.  Men med dine erfaringer er det fint å få det avklart. 

Hold oss oppdatert da, det er så sjelden det er noen gravide her lenger - alle er på spesialsidene for gravide og mødre.  For 15 år siden var det daglige nyheter her om brukernes svangerskap og fødsler.

Ønskebarn85

Hei igjen Laban :)

Da har jeg vært og tatt ny blodprøve,får vite svar i morgen... For en berg og dalbane!

Får dårlige nyheter og gode nyheter om hverandre.Vet ikke hva jeg skal tro lenger...

Legen sa hun skulle prøve å se igjen i morgen med utvendig ultralyd,tviler på hun ser noe...

Men ifølge tidlig ultralyd (5,5)så skal jeg være 9.1 i morgen.

Får passe på å være ekstra "tissetrengt" i morgen :P Slik at hun klarer å lokalisere blære... :)

Tusen takk for at du svarer Laban Ha en fin dag

Hurra! En frisk og fin sprellebaby som både "vinket" og turnet inni der!! En herlig følelse,etter så mange nedturer...Takk for alle svar :)

Så hyggelig - lykke til med svangerskapet!

Jeg vet hvordan det føles, jeg hadde en liknende opplevelse for snart 17 år siden.  Den lille amøben som spratt omkring på UL-skjermen er nå juniorspiller i fotball og et hode høyere enn sin gamle mor ;)   

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...