Gå til innhold

Brudd med " The Rette "

Anbefalte innlegg

Vestfold1986

Hei Alle Sammen.

Kan fortelle litt om oss først så dere får innblikk i hvordan vi er som personer.

Mannen er 29 år , god gutt , elsker sin forlovede ( exforlovede ) , glad i fotball , hjemmekos , fart og spenning.

Damen er 25 år , god jente, glad i strikke , gåturer, arbeidshest. ( tidligere rusmisbruker p.g.a ex før meg )

Vi møttes for første gang i 2010 på byen , Jeg var i ett forhold og ex var i ett forhold. Vi møttes rundt 03 på natten hvor vi krysset veien , og jeg spurte henne faktisk om hun og en jobb kollega ville være med på nachspiel. Vi utvekslet ord og kom utrolig lett oversens og snakket litt sammen.

tenkte ikke noe mere over henne før engang hun sendte melding til meg om jeg ville bli med å drink på ett lokalt utested. hennes ex og hans venner skulle være der også. jeg møtte dem , og hilste på alle sammen , selv om jeg ville komme meg langt vekk ettersom jeg ikke er noen stor tilhenger av rus. Jeg spørte henne flere ganger om hun gikk på rus, og fikk alltid svaret nej.  Senere den kvelden ble det nachspiel hvor hun flørtet med meg mens typen hennes den gang ga fullt faen i henne. Jeg hadde med noen andre bekjente som gjenkjente henne på nachspielet og dem sa at hun er rusa til vanlig selv.

Etter den kvelden tok jeg fullstendig slutt på kontakten. ( Liker ikke folk som lyver )

ett par måneder senere ble jeg sammen med en vennine . og exn min gjorde det slutt  , hun måtte tilbringe 1 år på Dps ( hjelpesenter for rus og depresjon ).

Så plutselig var 1mai 2010 kommet og jeg sendte henne en melding etter meg og vennina mi gjorde det slutt. vi ble enige om at vi skulle møtes for å drikke litt og kanskje ( kose ) litt senere.

Jeg kom hjem til henne , noen drinker ble lagd. og kan si vi kosa oss resten av kvelden.

vi snakket lenge ut om exene våres og dem feil vi hadde gjort. hun var nå nykter og ville aldri tilbake. hun sa hun hadde vært forelsket i meg siden første gang vi møttes på byen i 2010. og hadde bare ventet på å få sjansen til å se meg. Dette gikk fort fra å være en one night stand til å bli en trygt sted for begge 2 .

Etter 3 måneder med dating så ble vi sammen i august , begge utrolig lykkelige. vi ble forlovet også,  begge følte at vi var ment for hverandre.

Sånn forsatte det fram til 1mai 2014 , en sen kveld hvor min ex sa at jeg kunne se på " voksen film "

i ett sunt forhold trodde jeg hun var oppriktig og jeg spørte henne flere ganger om hun ville være med å kose seg , og om det var greit å se hvis hun ikke ville være med.

Etter hun kom ut i stua å fant meg tittendes på " voksen " film så ble hun hysterisk og lei seg.

hun mente jeg burde fortstått bedre.

Jeg skammet meg og gjorde ikke dette igjen. Jeg ville gjøre alt for rette på feilen jeg hadde gjort henne galt med. og hun tilga meg. Men virker som noe hun aldri har gjort ser det ut som i ettertid.

Vi hadde snakket om unger , familie liv , gifte mål og vi var klare for dette begge 2.

01 april 2015 mens jeg var på jobb fikk jeg en melding hvor det stod at hun var nå klar for unge med meg. 

Jeg kom hjem fra jobb, og vi bestemte oss for å se på siste fast & furious filmen , hvor vi storkoset oss .

2 timer senere etter filmen hvor vi var hjemme , så sa jeg at jeg skulle bestille båtbilletter til oss ( ettersom vi skulle til italia i juli 2015.

når jeg nevnte dette så ble hele henne forandret. hun begynte å komme med at jeg ikke trengte det osv.

jeg så jo noe var galt og spørte om hva det kunne være.

Hun kom med at hun ville gjøre det slutt , hun hadde ikke flere følelser for meg lenger , vi hadde vokst ifra hverandre og vi hadde gjeldsproblemer som hun mente jeg hadde gitt henne.

Jeg spørte henne hvordan hun kunne si at hun var klar for barn med meg 5 timer før filmen og så si det er slutt.  Da fikk jeg svaret på at hun ville gjøre meg glad der og da.  ( noe jeg syntes er uhøflig og ikke riktig )

Så da kom det til slutt. Forholdet var over. Noe som har knekt meg totalt rett igjennom. Ettersom jeg vet at dette er den personen jeg vil gifte meg med, og som jeg ville gjort alt for.   Dette vet jeg også at hun vil , for jeg er drømme mannen som hun har forklart meg til million ganger.

oppsummering av slutten:

- Jeg kan skjønne hun legger skyld på min gjeldskrise ( 100 000 ) som er ferdig nedbetalt innen 1 år ( men burde ikke være krise

- Skjønner ikke at hun kan holde på alt og så si nå er det slutt

- Hun vil ikke ha par terapeut

- Hun ville at jeg skulle skaffe meg en ny kjæreste

- Hun ville ta kontroll over livet sitt og få det til å fungere ( finne seg selv igjen )

- Gråter når hun er alene etter bruddet ( fordi hun mener hun er glad )

Nå trenger jeg råd av dere som har vært oppi dette før . Jeg har lest rundt på nettet , alt fra folk som blir sammen igjen, par som gir opp totalt, gjeldskriser , og depresjon hvor følelser forsvinner .

Jeg vil ikke presse min ex til noe , men jeg vil ikke komme over henne . Jeg ser for meg at hvis jeg gir henne tid alene , og vise henne at jeg kan være til å stole på . at kanskje noe av følelsene eller en sjanse kan komme tilbake som vi kan bygge videre på. Men akkurat nå så er jeg på villreise og vet ikke hva jeg kan gjøre utenom å forlate henne som hun ønsker.

Vennligst Hjelp meg . Jeg trenger gode råd. og helst ikke ( Forlat Henne , hun er ikke verdt det , Dere har ingenting å gjøre med hverandre )  Jeg trenger gode råd som kan hjelpe oss sammen , eller til en forståelse \ tillit gjennopretning)

Tusen Takk for alt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405109-brudd-med-the-rette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var ikke så lett å forstå noe av. Gikk dere inn i en krise fordi du så på "voksenfilm" etter at hun hadde foreslått at du gjorde akkurat det?

Så foreslår hun at dere skal få barn sammen pr. sms(!) - og hun gjør det slutt samme dag?

Hun virker mildt sagt ustabil, men vi kjenner jo bare din versjon av historien.

Har dessverre ingen råd, og skjønner ikke helt hvordan noen kan gi råd på bakgrunn av historien over, men du får nå se hva som kommer. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405109-brudd-med-the-rette/#findComment-3623801
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Uansett hva du ønsker å oppnå tror jeg det er dumt å trygle henne om å komme tilbake. Bare forhold deg til at hun har gjort det slutt. Når hun skifter mening så ofte er det stor sjanse for at hun vil vingle tilbake til deg før eller siden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Random_walk

For min del ville jeg vært skeptisk til å få barn med en så ustabil person. Hvor sannsynlig er det at dere holder sammen til barna er voksne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405109-brudd-med-the-rette/#findComment-3623821
Del på andre sider

Vestfold1986

hei igjen og takker for kommentarene.

xtra : den kvelden jeg fikk se film var en test fra hennes side om jeg ville se " voksen " film eller om jeg ville ha henne eller andre folk i dirty bransjen. og henne har siden den gang følt at kjærligheten bare har gått sakte men sikkert vekk ettersom jeg såret henne .  ( ihvertfall sånn hun har forklart det )

Vi har snakket om barn før også når vi har hatt romantiske kvelder også.

Vi hadde barn på vei i starten av forholdet , men dessverre døde barnet underveis. og i ettertid av dette har det vært vanskelig å prøve på nytt.

Vi begge er veldig glad i barn og dette har vært en drømm for begge. og ex kjæresten er ikke en mega ustabil jente( eller ? ) , hun blir bare veldig rar når kontroll og når hun går fra å være " JEG " til å bli " VI " .

må beklage for den utrolig dårlig skrevet innlegget over , var på en dårlig dag :\

Gargamel:

Jeg har nok gått på fella der og prøvd så godt jeg kan, men har vært noen svake punkter hvor jeg har prøvd å få hjertet hennes igang igjen.

Har ogås gått i fella ved å ha samleie med henne etter brudd , selv hvor deilig det var , så ble jeg  helt mindfucka )

Prøver så godt å tenke på at hun er singel , men i mitt hjerte så er jeg allerede langt vekke og føler meg allerede som en gift mann.

hun skal overnatte hos foreldrene sine idag , og kommer hjem imorgen. før hun kommer hjem så skal jeg være vekke å overnatte hos en kompis. kjører en hvis " no contact " metode på henne fra og med idag ( prøve å reboote systemet hennes ) .

er visse pro \ cons på no contact :

Pro's :

- Hun føler kanskje at hun ikke vet hva jeg gjør ( blir sjalu \ redd )

- Jeg får tilbake litt kontroll ved at hun evnt. jakter på meg igjen

- hun kanskje innser at hun elsker meg

- hun får klarnet tankene ved å være alene

- Savn av meg ettersom vi var alltid sammen ( og når jeg er borte så har hun ingen rundt seg  )

Cons:

- Jeg savner henne allerede

- Ingen Kjærlighet

- Hun vil like å være alene

- hun vil ikke tenke på meg

allerede 1 time etter hun har dratt så har hun ringt 1 gang . ( tok denne ikke )

Skal nå gjennomføre " NO Contact " for å se om det fungerer litt.

Kanskje hun føler at hun ikke har noe " eierskap " over meg lenger , blir sjalu på hvor jeg er , og hva jeg gjør ( kanskje jeg dater annen jente ??? )

Vi vet jo alle at jenter mister interessen når alt blir a4 og rutiner daglig. Men vi vet alle at jenter blir sjalu på dem mister kontrollen , og ved sjalusi  ( Hate & love ) så kanskje hun finner ut at følelsene ikke er helt ferdige.

Ihvertfall har ingenting å tape lenger, utenom verdighet.

* Igjen , Unnskyld for den utrolige teite å dårlig skrevet teksten*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405109-brudd-med-the-rette/#findComment-3624521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...