Gå til innhold

Kan jeg gå ut meg eksen til kameraten min?

Anbefalte innlegg

For ca 14 dager siden ble det slutt mellom kameraten min og "dama" hans. Han gjorde det slutt. Han har allerede funnet seg en ny jente som han flyr rundt med.

I går fikk jeg plutselig en telefonsamtale fra henne (hun har aldri pleid å ringe til meg før). Vi snakket i omtrent 1 times tid om alt mulig rart. Samtalen endte med at hun lurte på om vi kunne treffes og finne på noe en dag. Har aldri vært noe sted med henne bortsett fra når kameraten min også var der. Det være seg det siste året, for jeg kjente henne før de ble sammen, hadde faktisk en liten flørt på gang med henne, men det ble altså ikke oss to den gangen.

Uten å tenke meg veldig mye om, svarte jeg "ja, selvfølgelig, det hadde jo vært hyggelig!", og sa at jeg skulle ringe henne en av de kommende dagene for å avtale noe nærmere.

Problemet er bare at jeg vet ikke hvordan kameraten min kommer til å reagere på dette, jeg synes det er litt kjipt å måtte spørre om å få hans "tillatelse" til å treffe henne også.. Han snakker bare dritt om henne hver gang jeg snakker med han, noe jeg ikke forstår meg på. Synes synd på henne som har måtte holdt ut med han, da han var ganske teit mot henne gjentatte ganger når jeg var tilstede. Hun er en utrolig snill og koselig jente, og jeg syntes han var en idiot som gjorde det slutt.

Men i alle fall..... hva bør jeg gjøre?

Er det veldig umoralsk å gå ut med eksen til en av mine beste kamerater 14 dager etter at det ble slutt mellom dem?

Kan jeg forvente å få masse kjeft fra han?

Dere vil kanskje vite alderen vår.. Hun er 16 og jeg er 18...

Håper at noen som har vært borte i en lignende situasjon kan svare og gi meg noen råd..

Fortsetter under...

Hvis jeg var deg (noe som jeg ikke er) hadde jeg nok ventet litt. 14 dager er kanskje litt tidlig??Fortell denne jenta at du synes at dere bør vente litt, med tanke på bestisen din. Sett deg i hans sted: Du har dumpa jenta di, og etter 2 uker blir bestekammeraten din sammen med henne. Tror du hadde blitt litt...tja...vet ikke...sur?? eller skuffet?? Uansett, jeg syns du bør vente med å gå ut med henne. 2 uker kanskje??

Hvis jeg var deg (noe som jeg ikke er) hadde jeg nok ventet litt. 14 dager er kanskje litt tidlig??Fortell denne jenta at du synes at dere bør vente litt, med tanke på bestisen din. Sett deg i hans sted: Du har dumpa jenta di, og etter 2 uker blir bestekammeraten din sammen med henne. Tror du hadde blitt litt...tja...vet ikke...sur?? eller skuffet?? Uansett, jeg syns du bør vente med å gå ut med henne. 2 uker kanskje??

Gjest Novembermom

Vel.........vet ikke jeg.

Du kan jo gå ut med henne når du vil egentlig. Jeg synes ikke kameraten din har noe rett til å bli så sur hvis du går ut med henne, for han har jo allerde fått seg en ny dame etter bare 2 ukers "sørgetid".

Selv ville jeg følt meg litt truffet hvis noen av mine venninner hadde gått ut med eksen min, men det er jo meg.

Du kan jo spørre han om det er greit f eks, men hvor stor er sjansen for at han sier ja eller ikke bryr seg så mye?

Ja ja, det spørs jo hvor mye han bryr seg da, for det virker ikke som om han var/er så veldig opptatt/glad i henne når det bare tok han 2 uker å skaffe ny dame.

Men så kommer vel gjerne gutter fortere over eksene sine enn det jenter gjør, vet ikke jeg........

Men jeg sier til deg som jeg sier til alle andre: følg hjertet ditt. Det gjør jeg.

Men selvfølgelig: av og til er det bedre med fornuft.

Håper du tar det valget som er riktig for deg.

Lykke til!

jeg syns du bare skal gå ut med henne, hvist han bare slenger dritt om henne så kan det jo være morro å virkelig få høre om han har grunn til det. + at han har ny dame så syns ikke jeg det skulle være noe grunn til å la være. STÅ PÅ GUTT :)

Du skylder vel ikke han noe sånn sett. Det er jo han som roter og har gjort det slutt - ikke sant. Jeg kan forstå hvordan du tenker, men det var jo hans valg og gjøre det slutt.

Gå bare ikke i den fellen at du er en trøst for noe hun ikke får lenger og tar deg som en slags midlertidig erstatning.

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Forelskelse og kjærlighet kommer og går fort i ung alder. Når din beste kamerat har funnet seg en ny jente allerede, kan han vel neppe legge seg oppi dine valg. Hvis han kritiserer deg for det, synes jeg sannelig han må ha behov for å kontrollere både x og sin beste venn - deg.

Bestem selv hvem du vil være smmen med.

Gjest (Anonymous)

Min mening er at en bør holde seg unna venners x.

Uansett hvem som gjorde det slutt.

Det kan være mange grunner til dette,og kanskje dama sitter igjen med kjærlighetssorg,og kontakter deg for å få mer kontroll og kontakt med x,en igen.

Synest det virker merkelig at hun tar kontakt med deg etter så kort tid.

Her ligger noen ugler i mosen spør du meg.

Tenk deg om.

Gjest (Anonymous)

Min mening er at en bør holde seg unna venners x.

Uansett hvem som gjorde det slutt.

Det kan være mange grunner til dette,og kanskje dama sitter igjen med kjærlighetssorg,og kontakter deg for å få mer kontroll og kontakt med x,en igen.

Synest det virker merkelig at hun tar kontakt med deg etter så kort tid.

Her ligger noen ugler i mosen spør du meg.

Tenk deg om.

En ting til.

Har du tenk over hennes hensikter med kontakten med deg?

Kan det være snakk om en liten tanke hevn?

(Det første som faller meg inn)

Av egen erfaring.

Vil du at ditt vennskap med din venn skal settes på prøve?

Tror ikke dere forblir venner hvis du kjører løpet helt ut.

Og jeg tror personlig ikke hun egentlig vil ha deg.

Kan ikke bevise noe,men dette bør du i alle fall finne ut av.

Gjest (Anonymous)

Hei!

Forelskelse og kjærlighet kommer og går fort i ung alder. Når din beste kamerat har funnet seg en ny jente allerede, kan han vel neppe legge seg oppi dine valg. Hvis han kritiserer deg for det, synes jeg sannelig han må ha behov for å kontrollere både x og sin beste venn - deg.

Bestem selv hvem du vil være smmen med.

Mener du virkelig at en helt fritt uten skrupler bare kan legge an på en venns x?

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Mener du virkelig at en helt fritt uten skrupler bare kan legge an på en venns x?

Hei!

Ja, jeg mener nok det. Men jeg regner med at forholdet til din venn er avsluttet. Og at du må være bevisst på at din venn kan rynke på nesen av det. Men er det avgjørende da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...