Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har uregelmessig mensen (sykluser på 30-45 dager). Vært hos 2 GU siste året, og alt er fint.

Har EL (bruker EL tester) og får mensen 14 dager etter positiv EL test.

Har i 2 måneder tatt 400 mg Vitex (fikk tips av en jordmor) for å prøve å få mer regelmessig sykluser. Har i ca. 1,5 måned gått til 4 akupunktur behandlinger for samme ting.

Hadde EL (positiv test) 29. mars, og ventet da mensen mandag 13 april. I dag er det 15. april, og det er ikke antydning til mensen. Er ikke gravid.

Hadde 1 uke etter EL brun utflod (en del spotting) som varte i ca. 6 dager. Ikke noe blod, og ikke behov for bind/tampong, kun truseinnlegg.

Jeg vet ikke hva jeg nå skal gjøre? Er dette en bivirkning av Vitex/akupunkturbehandling?

Noen tips? Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405220-hva-skjer-med-syklusen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Brun utflod betyr som regel at det er gammelt. Det har vært diskutert om for lite produksjon av progesteron kan gi slik blødning, men det er ikke enighet. Ved bruk av kobberspiral er det ikke uvanlig med brunlig utflod før menstruasjon. Blødning fra livmorhalsen kan også gi slikt symptom, så det kan være greit med en sjekk.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...