margeritta Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Dette temaet har vært oppe før, men jeg trenger å lufte noen tanker. min mann og jeg har vært sammen i 12 år og har 3 barn. Da jeg traff han var han slank og pent kledd. Jeg vet at kiloene kommer med årene, jeg er heller ikke så tynn som jeg var, men trener jevnlig og passer på å se bra ut. Jeg har sagt rett ut til ham at jeg ikke synes han ser bra ut med den store magen. Han sier det er bra at han får høre det og at han skal slanke seg. ( det har han sagt i 7 år) Han har aldri vært glad i å trene eller gå turer. Problemet mitt er kanskje ikke at han er stor generelt, men at magen er så stor i forhold til allt annet. Han drikker ikke øl (eller alkohol) så det er ikke problemet. Han er veldig glad i brus og potetgull og is. Han synes det er trist jeg aldri tar initiativ til sex eller vil kose med han. Og når vi har snakket sammen ber han meg om å hjelpe han med å slanke seg. Jeg prøver. Ikke vil han være med å gå tur når jeg spør og jeg ber han ikke spise is til dessert etter middag. Men det hjelper ikke. Ikke vil jeg være den som sier slik til han hele tiden heller. Nå synes sikkert dere jeg er helt teit som synes dette er et problem i forholdet vårt, men for meg er det et stort problem. Jeg er flau over ham. Skal man ikke være stolt av partneren sin da? Han kjøper sjelden klær, bruker det han har til det er utslitt. Selv er jeg opptatt av utseende og vil ha en mann som ser bra ut. I går følte jeg at jeg hadde lyst til å ha sex med ham siden det var så lenge siden. Da han kom hjem på kvelden, var det som om hjertet mitt sank i brystet på meg. Jeg klarte bare ikke. Allt jeg så var den magen. Det er visst jeg som må gå og søke hjelp for dette, for han vil tydeligvis ikke endre seg. Han er mannen min og jeg er glad i ham. Han har mange gode egenskaper og er en snill pappa. Vet jeg skal fokusere på det isteden. Det er ingen annen mann i bildet for meg, jeg bare ønsker mannen min var mer attraktiv. Jeg trenger sikkert et spark i ræva! Det kunne vært jeg som var feit ja, men jeg hadde gjort noe med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maglor Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Mannen din trenger et solid spark i ræva, ikke du. Syns ikke det du sier er teit, man bør holde seg i form for partneren sin. Har dessverre ingen annen løsning en å ta et alvordsord med han om at du ikke tenner på han når han er feit og at han må bli mer aktiv og trene. Endret 15. april 2015 av Maglor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margeritta Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Mannen din trenger et solid spark i ræva, ikke du. Syns ikke det du sier er teit, man bør holde seg i form for partneren sin. Har dessverre ingen annen løsning en å ta et alvordsord med han om at du ikke tenner på han når han er feit og at han må bli mer aktiv og trene. Takk for at du forstår:) I tidligere innlegg så har jeg fått til svar at, du er slem, han skulle hatt noen bedre enn deg, stakkar han osv. Jeg prøve å få han til å slanke seg litt, men han må jo ville det selv. Dette tærer veldig på forholdet. Hver gang jeg snakker med han er han veldig enig med meg. Han vil gjøre allt for meg sier han og han skal slanke seg. Dagen etter spiser han potetgull til middag, sammen med maten og jeg blir så skuffet. Ikke kan jeg gå fra han pga dette, men vi har det ikke bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg må innrømme at jeg har litt vanskelig for å få forstå dette. Når man ha vært sammen så lenge som 15 år er det ikke lenger utseendet en er interessert i eller blir tiltrukket av (selv om en flott kropp selvsagt hjelper ). Jeg tenker derfor at det ligger noe annet bak, kanskje noe sånt som at du føler han ikke respekterer dine ønsker, og at du mister litt respekten for ham fordi han ikke får ut fingeren og gjør som han har foresatt seg (slanke seg). Er jeg inne på noe, muligens? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maglor Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Takk for at du forstår:) I tidligere innlegg så har jeg fått til svar at, du er slem, han skulle hatt noen bedre enn deg, stakkar han osv. Jeg prøve å få han til å slanke seg litt, men han må jo ville det selv. Dette tærer veldig på forholdet. Hver gang jeg snakker med han er han veldig enig med meg. Han vil gjøre allt for meg sier han og han skal slanke seg. Dagen etter spiser han potetgull til middag, sammen med maten og jeg blir så skuffet. Ikke kan jeg gå fra han pga dette, men vi har det ikke bra. Du er ikke slem fordi en svær mage er trunoff for deg. Man savner den partneren var rent fysisk når noen legger på seg slik pga en usunn livsstil. Synd han velger maten foran å holde seg i form men han er tydeligvis en bra mann å mange andre områder. Det er ikke lett å bli kvitt flesket med den slappe holdningen til han har til kosthold og trening, skal kiloene av må dere nok bli enige om et treningsoppsett sammen og kjøre knallhardt på det mens du støtter han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Noen menn tror jeg ikke blir kvitt magen så lett selv om de trener og lever sunt, men det virker ikke som din mann har prøvd engang. Jeg forstår han ikke vil trene, men han burde ihvertfall legge om kostholdet. Kan du ikke si til han at du ikke vil ha sex fordi du syns magen kommer i veien og ødelegger din nytelse av sexen? Men før du maser for mye på han bør du tenke igjennom et par ting. Hva gjør du om han virkelig prøver å bli kvitt megen, men den ikke blir borte og hva gjør du om magen blir borte, men du fortsatt ikke føler deg tiltrukket av han? Noen ganger kan man tro at det er en konkret årsak til den manglende tenningen, men så er det noe annet som ligger bak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margeritta Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Noen menn tror jeg ikke blir kvitt magen så lett selv om de trener og lever sunt, men det virker ikke som din mann har prøvd engang. Jeg forstår han ikke vil trene, men han burde ihvertfall legge om kostholdet. Kan du ikke si til han at du ikke vil ha sex fordi du syns magen kommer i veien og ødelegger din nytelse av sexen? Men før du maser for mye på han bør du tenke igjennom et par ting. Hva gjør du om han virkelig prøver å bli kvitt megen, men den ikke blir borte og hva gjør du om magen blir borte, men du fortsatt ikke føler deg tiltrukket av han? Noen ganger kan man tro at det er en konkret årsak til den manglende tenningen, men så er det noe annet som ligger bak. Det at han hele tiden sier at han skal slanke seg, men ikke gjør det synes jeg er veldig skuffende. Han er som et barn på mange områder. Hvem voksen kan vel spise kroneis til dessert hver dag og loff istedenfor grovbrød. De fleste må forsake noe for å holde vekta. Han skal bare kose seg. Men du har nok rett. Det er mye annet som ligger bak også. Det er flere ting ved han jeg ikke liker. Hele væremåten hans. Hva gjør man da? Jeg er lei hele gubben, men for ungenes skyld... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Nettopp (kfr. mitt innlegg over) - I rest my case. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
margeritta Skrevet 15. april 2015 Forfatter Del Skrevet 15. april 2015 Du er ikke slem fordi en svær mage er trunoff for deg. Man savner den partneren var rent fysisk når noen legger på seg slik pga en usunn livsstil. Synd han velger maten foran å holde seg i form men han er tydeligvis en bra mann å mange andre områder. Det er ikke lett å bli kvitt flesket med den slappe holdningen til han har til kosthold og trening, skal kiloene av må dere nok bli enige om et treningsoppsett sammen og kjøre knallhardt på det mens du støtter han. Han sier han fikk jumpers knee for 20 år siden og kan derfor ikke jogge. Skjønner ikke hvordan han har fått det når han aldri har trent. Så da bruker han det som en unnskyldning for ikke å jogge. Hvis vi går tur må jeg ikke gå så fort, for da blir han svett! Ikke lett å trene han da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maglor Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Han sier han fikk jumpers knee for 20 år siden og kan derfor ikke jogge. Skjønner ikke hvordan han har fått det når han aldri har trent. Så da bruker han det som en unnskyldning for ikke å jogge. Hvis vi går tur må jeg ikke gå så fort, for da blir han svett! Ikke lett å trene han da. Poenget er jo å bli svett... Men er du lei hele gubben så er det ikke så mye å gjøre. Skal mye til for at folk endrer seg i stor grad. Skaff deg en elsker hvis det er sex/nærhet du vil ha? Endret 15. april 2015 av Maglor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Det at han hele tiden sier at han skal slanke seg, men ikke gjør det synes jeg er veldig skuffende. Han er som et barn på mange områder. Hvem voksen kan vel spise kroneis til dessert hver dag og loff istedenfor grovbrød. De fleste må forsake noe for å holde vekta. Han skal bare kose seg. Men du har nok rett. Det er mye annet som ligger bak også. Det er flere ting ved han jeg ikke liker. Hele væremåten hans. Hva gjør man da? Jeg er lei hele gubben, men for ungenes skyld... Jeg kjenner et kakemonster som alltid skal ha noe søtt etter middagen og etter frokost (forstår ikke at folk orker søtt så tidlig på morgenen ) Men han gjør noe ca 18 timer i døgnet så han legger jo ikke på seg. Slik du skriver det nå så tenker jeg at det er veldig dumt av deg å mase om livsstilen. Om han plutselig skjerper seg da og blir slank og du fortsatt ikke er tiltrukket. Da har han gjort en stor jobb, kun for deg og får ingenting igjen for det. Det kan virke som at fett og klesstil er noe du bruker fordi det er lettere enn å skulle klage på noe ved personligheten/væremåten hans. Det høres ut som du burde ta en prat med han. Om du er lei hele gubben er det bedre å flytte. Barn er heller ikke dumme, kan godt tenkes de føler hele situasjonen. Det er ikke alltid det beste for barna at mor og far holder sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Han sier han fikk jumpers knee for 20 år siden og kan derfor ikke jogge. Skjønner ikke hvordan han har fått det når han aldri har trent. Så da bruker han det som en unnskyldning for ikke å jogge. Hvis vi går tur må jeg ikke gå så fort, for da blir han svett! Ikke lett å trene han da. Hvis jeg også skal leke psykolog tenker jeg (som andre her) at den tafatte holdningen kanskje er en viktigere faktor enn magen i seg selv. Det er kanskje ikke så lurt med akkurat jogging hvis han har vondt i kneet. Ski og sykling er mer skånsomt. Det går ikke an å trene uten å bli svett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Det er flere ting ved han jeg ikke liker. Hele væremåten hans. Hva gjør man da? Jeg er lei hele gubben, men for ungenes skyld... Det hjelper nok ikke om han slanker seg aldri så mye - du liker ham jo ikke som Mann. Sannsynligvis bruker du (bevisst eller ubevisst) hans overvekt som en unnskyldning for at du ikke tenner på ham. Tror du virkelig selv at du vil tenne på ham om ham går ned 10 kg? Han vil jo fortsatt være den samme mannen, ha de samme vaner og uvaner og samme væremåte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Dette temaet har vært oppe før, men jeg trenger å lufte noen tanker. min mann og jeg har vært sammen i 12 år og har 3 barn. Da jeg traff han var han slank og pent kledd. Jeg vet at kiloene kommer med årene, jeg er heller ikke så tynn som jeg var, men trener jevnlig og passer på å se bra ut. Jeg har sagt rett ut til ham at jeg ikke synes han ser bra ut med den store magen. Han sier det er bra at han får høre det og at han skal slanke seg. ( det har han sagt i 7 år) Han har aldri vært glad i å trene eller gå turer. Problemet mitt er kanskje ikke at han er stor generelt, men at magen er så stor i forhold til allt annet. Han drikker ikke øl (eller alkohol) så det er ikke problemet. Han er veldig glad i brus og potetgull og is. Han synes det er trist jeg aldri tar initiativ til sex eller vil kose med han. Og når vi har snakket sammen ber han meg om å hjelpe han med å slanke seg. Jeg prøver. Ikke vil han være med å gå tur når jeg spør og jeg ber han ikke spise is til dessert etter middag. Men det hjelper ikke. Ikke vil jeg være den som sier slik til han hele tiden heller. Nå synes sikkert dere jeg er helt teit som synes dette er et problem i forholdet vårt, men for meg er det et stort problem. Jeg er flau over ham. Skal man ikke være stolt av partneren sin da? Han kjøper sjelden klær, bruker det han har til det er utslitt. Selv er jeg opptatt av utseende og vil ha en mann som ser bra ut. I går følte jeg at jeg hadde lyst til å ha sex med ham siden det var så lenge siden. Da han kom hjem på kvelden, var det som om hjertet mitt sank i brystet på meg. Jeg klarte bare ikke. Allt jeg så var den magen. Det er visst jeg som må gå og søke hjelp for dette, for han vil tydeligvis ikke endre seg. Han er mannen min og jeg er glad i ham. Han har mange gode egenskaper og er en snill pappa. Vet jeg skal fokusere på det isteden. Det er ingen annen mann i bildet for meg, jeg bare ønsker mannen min var mer attraktiv. Jeg trenger sikkert et spark i ræva! Det kunne vært jeg som var feit ja, men jeg hadde gjort noe med det. :-) Jeg bemerker inni mellom min manns antydning til mage. Feksnetter julmogferier.... Det han gjør er bare spise mindre en til to uker, sørlig ting som han liker, men ikke tåler, feks poteter, brød, chips osv:-) Så er antydningen til mage borte:-) Trening, hjelper lite, det er mindre mat, usunn mat som er nøkkelen for å holde seg slank. Min mann er heller ikke tykk, men jeg syns ikke man skal bli likegyldig med helse, så jeg minner han. Det hender han har blitt sur, for han syns jeg påpeker det uten grunn, men nå forstår han at jeg bemerker det fordi jeg er glad i han. Jeg syns ikke det ser så pent ut når magen er utenfor bukselinningen, og jeg vet lettere å ta det før det blir skikkelig mage. Midjefettet er det som er dårligst helsemessig, så all grunn til å tenke og ikke la ting flyte ut.Anonymous poster hash: 7a9f5...0bf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405221-min-mann-tenner-meg-ikke/#findComment-3624979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.