Gå til innhold

Upraktisk sterke blødninger tilbake...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tidligere slitt med kraftige blødninger, og en periode hadde jeg hormonspiral for å avhjelpe dette (ca 2006 - 10). Den fungerte for så vidt, men jeg hadde veldig lange perioder med svært sparsom blødning. Etter hvert ble jeg fed up med det, og fikk den fjernet. Da stabiliserte det seg greit, og blødningene var mer normale. Ikke fått påvist noe unormalt i forbindelse med dette. (siste gu i 2010. Må ha narkose, da jeg har helt ekstrem angst for det grunnet overgrepstraumer).

Nå ser imidlertid elendigheten ut til å være tilbake så det holder :(. Blør så jeg føler det hemmer meg, må legge ekstra håndklær i senga de tre første nettene selv om jeg bruker store nattbind). Plager med migrene ifm. mens er også tilbake. Har ikke så mye kramper, men mer enn tidligere. Går og gruer meg til jeg skal ha den fordømte mensen, alt det ekle sølet.

Jeg som hadde håpet at dette bare ville roe seg. Forbli slik det var inntil for ca tre mnd. siden. Nå må jeg over den terskelen det i seg selv er å gå til legen (fastlegen min er super, men hun vet ikke at jeg har slitt med dette tidligere da jeg hadde en annen fastlege). Jeg er redd for å måtte bruke spiral igjen. P-piller er jeg litt småredd for, pga. bivirkninger jeg har hørt andre ha. F.eks. har jeg bipolar lidelse, og når man kan risikere depresjon som bivirkning... Har også temmelig svingende blodtrykk. Ligger normalt når jeg sover, så legen er ikke så bekymret i forhold til det, men... Likevel. Bruker allerede Atacand for å forebygge migrene. Dessuten har jeg dia. type 1. Jeg vet jo at det ikke skal være noe hindring i seg selv...

Kan P-stav være et alternativ?

Anonymous poster hash: 7dff4...71d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405226-upraktisk-sterke-bl%C3%B8dninger-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke forutsigbart hvordan menstruasjonen blir med p-stav. Det kan gå i alle retninger. Mer blødning, mindre blødning eller ingen blødning. Hvis det kun er spørsmål om å redusere rikelige blødninger, er Cyklokaprontabletter en mulighet, ta 3x3 når blødningen er rikelig. Du ka forsøke p-sprøyte som etter noen tid helt kan stoppe menstruasjonene. Det er operative metoder hvor man fjerner slimhinnen i livmoren (ablasjon), men det er kun aktuelt hvis det ikke er barneønske i fremtiden. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...