Gå til innhold

Hvite små prikker i hudfolden ved kjønnslepper

Anbefalte innlegg

alexandrasophie

Hei!

Litt krise,

hadde ubeskyttet sex to ganger med to forskjellige partnere for ca. 2 uker siden. Plutselig la jeg merke til masse små hvite "prikker" som danner et slags "mønster" på hudfoldene, ved kjønnsleppene. I tillegg til et lite mønster som kan minne om en kjempe liten "rift" (uten at det er noe form for åpent sår). Det klør ikke, ei lukter. Utfloden har vært som normal, utenom at den var for to dager siden veldig veldig vannete. Helt klar, blank, nøytral lukt. Men det har jeg hatt før, sikkert bare jeg som er litt paranoid. Vet ikke om de prikkene alltid har vært der, kun jeg som ikke har vært like obs. Vet det er kjertler der nede osv, men de er jo rundt kjønnsleppene, ikke på selve hudfolden...?

Uansett, det kjennes og ut som jeg har hatt en veldig veldig svak urinveisinfeksjon når jeg tisser. Har hatt urinveisinfeksjon av sex før, men det har vært mye sterkere, og kommet en dag senere - ikke to uker.

Lurer sånn på hva de hvite prikkene er - de står ikke ut eller noe. Er helt flate, men danner ukjent mønster i hudfoldene - er livredd det er noe form for kjønnssykdom? Skal besøke en fyr neste uke, litt kjipt ikke kunne få seg noe da...

Kan gjerne legge ved bilder om det trengs, for jeg er desperat etter svar så fort som mulig!

Endret av alexandrasophie

Fortsetter under...

alexandrasophie

Glemte nevne at det likner litt på de kjertlene som allerede er rundt området ved kjønnsleppene (når jeg strekker ut huden), men trodde ikke det var vanlig ha det på selve hudfolden til kjønnsleppen* Har som sagt ikke lagt spesielt merke til det før nå, forrige uke.

Mette Moen, Gynekolog

Etter din beskrivelse er det helt normale talgkjertler, de er vanligvis et par millimeter, men kan vokse og bli ertstore. De betegnes da ateromer og kan fjernes, hvis de er plagsomme (hva de sjelden er). Disse kjertler danner et beskyttende fettlag som legger ser over slimhinnene. Det er dette smørestoff som gir den spesielle lukt av kjønnet.

Det er ikke grunn til legebesøk.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...