maiamor Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Vi er ett par som har forsøkt å bli gravid siden juni d.å. Jeg har veldig lange sykluser: 35- 43 dager og syns dermed det kan være vanskelig å si når jeg eventuellt har eggløsning. Jeg har forsøkt å EL- teste meg i flere måneder uten resultat. Før sommeren benyttet jeg p- piller. Kan dette være grunnen til at jeg evt ikke har eggløsning? Bør jeg få legen min til å se på meg og sjekke at alt er i orden, eller skal jeg bare smøre meg med tålmodighet og regne med at det stabiliserer seg selv? Har hatt regelmessig mens før, men aldri vært gravid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40527-ingen-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Det kan tenkes at du ikke har regelmessige eggløsninger til tross for at du har menstruasjon. Hvorvidt ditt p-pille bruk har hatt innvirkning på menssyklus, kan jeg ikke uttale meg om, men normalt skal ikke p-piller ødelegge for senere fruktbarhet. Da hadde helt sikkert slike piller ikke vært i salg. Man anbefaler par som forsøker å få barn uten å lykkes med det første, å vente i 10 mndr. før man søker utredning hos lege. I mellomtiden kan du hvis dere ønsker det forsøke alternativ behandling/stimulering hos godkjent akupunktør eller homøopat. Forhør deg litt om hva som finnes av tilbud der du bor. Jeg sier ikke at slik alternativ behandling vil ha noen effekt, men det sies i enkelte kretser at det skal være effektfullt, f.eks. å få hjelp til å øke blodsirkulasjonen til befruktningsorganene. Jeg synes i utgangspunktet ikke at dere skulle ha noen større grunn til bekymring i.o.m. at det ikke har gått mer enn 6 mndr. fra dere begynte de aktive forsøkene. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40527-ingen-eggl%C3%B8sning/#findComment-152717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.