Gå til innhold

G-punkt orgasme og det som følger med...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei dame på 34 år, som de senere årene har begynt å få g-punkt orgasmer.

Det er jo deilig det, men det blir jo så innmari vått alle veier.

Så, det jeg lurer på...

Hva slags væske er dette?

Er det noe som er der hele tiden eller blir det "bygd opp" under samleie?

Vanligvis er det luktfritt, men noen ganger lukter det urin. Er det normalt?

Håper det er noen som kan svare på dette.

Pia.

Fortsetter under...

Det er ikke urin, men det kan sikkert følge med noen urindråper slik at det kan lukte litt. Jeg mener å ha lest at væsken er den samme som smørevæsken hos menn, den som kommer før sæden altså.

Takk for svar. :)

Lærer noe nytt hver dag. :)

• 2 uker senere...

Men jeg har aldri opplevd at det lukter urin og det har jo en helt annen "konsistens" enn urin også. At det kan blande seg inn noen dråper urin betviler jeg ikke, men at ejakulasjonsvæsken består av urin er jeg fremdeles tvilende til.

Madelenemie

Hei.

Jeg er ei dame på 34 år, som de senere årene har begynt å få g-punkt orgasmer.

Det er jo deilig det, men det blir jo så innmari vått alle veier.

Så, det jeg lurer på...

Hva slags væske er dette?

Er det noe som er der hele tiden eller blir det "bygd opp" under samleie?

Vanligvis er det luktfritt, men noen ganger lukter det urin. Er det normalt?

Håper det er noen som kan svare på dette.

Pia.

Hei!

Det fins to typer orgasmer, mange kvinner opplever dessverre bare en, den rellatert til klitoris.

En orgasme som er oppnådd pga av stimulering av området, man kaller, G-punktet, dette er ikke et konkret punkt, men et område med svampvev, med mange forgreininger og nerveender. Siden det er forgreininger til kjertler i urinrøret kan sikkert dråper av urin blande seg i, ejakulasjnsvæsken, dette er sikkert individuelt, og lukt kan sikkert begrenses ved å drikke mer.

Under oregasme sveller svampvevet og fylles med væske som er ganske lik sædvesken, dvs væsken uten sædceller, væsken som produseres i prostata.

Ejakulasjonsvæsken øker under den seksuelle opphisselse og stimulering spesielt av G punkt, som heller burde hete G-området,

Siden vi kvinner ikke har en beholder for denne væsken produserers den og utskilles den under samleie/opphisselse.

Det er også individuelt hvor mye slikt svampvev kivnner har, kanskje det også forklarer hvorfor noen så lett får slike oregasmer mens andre ikke kjenner til dem.

Endret av Madelenemie

Annonse

Madelenemie

Men jeg har aldri opplevd at det lukter urin og det har jo en helt annen "konsistens" enn urin også. At det kan blande seg inn noen dråper urin betviler jeg ikke, men at ejakulasjonsvæsken består av urin er jeg fremdeles tvilende til.

Hei!

Væsken er ganske lik den som kommer fra prostata, og den er ganske luktfri.

Den utskilles gradvis under samleie/ophisselse, sikkert for noen i så store mengder at det spruter, men mengde er lite av betydning, det viktige er orgasmen. Det blir vel litt som at noen utskiller mer spytt når de spiser/lukter god mat enn andre.

Noen menn lekker også urin, da kan det lukte, jeg tror sånt begrenses greit med å være flinkere å drikke, slik at den urin man produserer ikke blir så konsentrert, og dermed lukter mindre.

Hei!

Det fins to typer orgasmer, mange kvinner opplever dessverre bare en, den rellatert til klitoris.

En orgasme som er oppnådd pga av stimulering av området, man kaller, G-punktet, dette er ikke et konkret punkt, men et område med svampvev, med mange forgreininger og nerveender. Siden det er forgreininger til kjertler i urinrøret kan sikkert dråper av urin blande seg i, ejakulasjnsvæsken, dette er sikkert individuelt, og lukt kan sikkert begrenses ved å drikke mer.

Under oregasme sveller svampvevet og fylles med væske som er ganske lik sædvesken, dvs væsken uten sædceller, væsken som produseres i prostata.

Ejakulasjonsvæsken øker under den seksuelle opphisselse og stimulering spesielt av G punkt, som heller burde hete G-området,

Siden vi kvinner ikke har en beholder for denne væsken produserers den og utskilles den under samleie/opphisselse.

Det er også individuelt hvor mye slikt svampvev kivnner har, kanskje det også forklarer hvorfor noen så lett får slike oregasmer mens andre ikke kjenner til dem.

Og det var dagens sexualundervisning. Velkommen tilbake neste uke hvor vi tar for oss mannens erogene soner :D:ph34r:

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hei Madelenemie,

Du som ser ut til å ha mye kunnskap i disse saker, kan du beskrive den andre type orgasmen for kvinner. Pleier det å komme veske under begge type orgasmer eller kun under G punkt stimuleringen?  Og lurer på om du deler kunnskap gjennom erfaring eller kunnskap som du har lest deg til. Bare lurer litt fordi kona vil ikke snakk med meg om disse tingene.

Anonymous poster hash: d3cdb...730
Madelenemie

Hei!

Ok.

Jeg snakket heller aldri om dette, og jeg har heller ikke snakket med min mann tidligere om slike ting, nå imidlertid har jeg lest meg opp på fagfeltet og fått kunnskap, den er basert både på den rådende kunnskap som foreligger, men også på egen erfaring som støtter opp under det jeg har lest. Jeg tror kunnskapen har bidratt til at egne sperrer og tabuer har falt, jeg snakket med min mann om dette i går, og han syns nok det er befriende at jeg endelig kan snakke med han om så intime ting.

Det kan derfor hjelpe din kone om hun leser mye om dette, kunnskap fører med seg fornuft og logikk, og man ser annerledes på saken, men når det er skrevet så må man gjerne fatte interessen selv, men det hjalp meg enormt.

Det kommer væske under begge former for oregasmer, mengden varierer fra kvinne til kvinne, og mengden sier ingenting om nytelsen. Flere kvinner får nok mer av en melkehvit væske under en G punkt orgasme, noen opplever at de spruter og for kvinner som opplever begge, er det lite tvil om at G punkt orgasmen er den beste.

Selv har jeg alltid hatt G punkt orgasme etter jeg traff min mann, men jeg visste lite om hva det var, men at det er stor forskjell,  og for meg som for andre kvinner med disse orgasmene oppleves den mer som en orgasme i hele kroppen. Man blir trøtt og den skiller seg fra klitporisorgasmen ved at den er mye mer intens og ikke så lokal. Jeg mener som andre kvinner som foretrekker G punkt orgasme at dette er orgasmen med stor O. Den gir en enorm lykkefølelse, en rusopplevelse, som går gjennom hele kroppen, og man blir ofte kjempetrøtt etterpå. (sikkert ikke alle, men sånn kan det også oppleves)

Min mann har vært langt mer interessert i dette enn meg, han har lest om G punktet og snakket om at han syns det er komisk hvordan jeg sovner tungt etter en slik orgasme, han mener mange kvinner ikke opplever dette, og etter å ha lest meg opp på emne ser jeg at det faktisk er tilfelle. Imidlertid har alle kvinner et G punkt, og faktisk kan det trenes opp, man kan selv etter det jeg har lest faktisk få disse orgasmene på egenhånd,. Det er også ulike stillinger som er viktig å tenke på for lettere å oppnå G punkt orgasme ofte.

At orgasmene oppleves ulikt skyldes at ulike nerver er innvolvert. Klitoris orgasme innvolverer pudenalnerven, G punkt pelvic nerven, selv om de går sammen i samme hjernenerve, 12 tror jeg...så oppleves de forskjellig.

For meg så forskjellig at jeg ikke opplever klitoris orgasmen som tilfredstillende. Den oppleves mindre omfattende, mindre intens, mindre tilfredsstillende, og det leser jeg andre kvinner også skriver.

Det er både mye bra forskning på dette, gode artikler på nettet, man bør imidlertid unngå useriøse nettsteder, de fins også.

Om du vil kan jeg sende link til noe ok lesning.

Etter at jeg begynte lese litt mer om dette, rett og slett av den tragiske grunn at jeg mistet lyst på sex nokså raskt...

var det en manns beskrivelse av sin mangelnde lyst som satte meg på tanken om at jeg rett og slett kanskje manglet testosteron.

Testosteron nivåene halveres for kvinner fra de er 20 til 40, så langt flere enn man nok aner vil kunne få tilbake lyst om de fikk et lite tilskudd. Jeg tror man snakker for mye om emosjoner i forhold til sex og glemmer biokjemien som også må foreligge.

Dette er et annet emne:-) så skal ikke skrive mer om det:-) men jeg er opptatt av at kvinner må lære sin kropp bedre å kjenne, at ord som ereksjon og ejakulasjonsvæske også må bli mer normalt å snakke om i forhold til den kvinnelige seksualitet og orgasme.

AnonymBruker

Tusen takk M for et grundig svar. Fint om du kan legge ut de linkene du mener er bra. Kanskje jeg skal tipse min kone om å lese ditt svar og linkene.

Et par spørsmål til- Noen ganger har jeg, med refleks, prøvd å stimulere henne mens jeg er inne i henne og har mottatt blandet reaksjon. Har du noe erfaring med dette? Hvis ja, lurer jeg på om det kan gi en "blandingsorgasme" eller kanskje begge deler. Og hvilke stillinger mener du er best for å få den beste orgasme i din erfaring?

Madelenemie

Hei!

Bare hyggelig.

Det er for meg som kvinne tankevekkende og trist at det er gjort så lite forskning på å lokalisere G punktet.

Legger derfor ved denne linken, der en gynekolog dissekerte kjedens fremre vegg lag for lag, og fant det, som en liten druestor kjertel.

? klarer ikke lime inn..vet ikke hvorfor, men artikkelen er fra forskning.no

søk på, Gynekologen Adam Ostrzenski ved institutt for gynekologi ved st Petersburg. (2012 ca)

Også om du søker på journal of sexual medicine finner du artikkelen.

Også en italiensk gruppe forskere...jeg limer inn senere om det går, vet ikke hvorfor ikke får lagt ved linker...

For alle kvinner som har disse orgasmene vet jo at det fins, men kanskje er det riktig at størrelsen varierer og derfor at denne typen orgasme ikke oppleves like lett for alle.

I en patriarkalsk kultur som til tider har ment at kun misjonærstillingen var ok, så er det ikke rart at kvinner kunne bli usikre på sin seksualitet og sin seksuelle nytelse/orgasme.

Det er ikke uten grunn at så mange kvinner liker andre stillinger bedre, nettopp fordi deres G punkt da berøres og stimuleres.

Det at din kone ikke liker det som nok fører til en blandet orgasme, kan være fordi det rett og slett blir for mye/kraftig på en og samme gang, noen liker det andre hater det,

Hvis du søker på stilinger kvinner liker, vil du se at det nettopp er stillinger som stimulerer det området som er lokalisert som et G punkt, ligger i et området med Skene`s kjertel, som er ganske lik prostata i sekretene som utskilles.

Hos noen få kvinner finner man den nærmest ikke, dens størrelse og anatomi varierer, men den utskiller et sekret som er likt den fra prostata. Mange kvinner skammer seg over dette, de tror de tisser på seg, men det er bevist at store mengder sekret utskilles fra denne kjertelen. At anatomien dens variere såpass mye fra kvinne til kvinne kan være kanskje en forklaring på at kvinner opplever stimulering av fremre kjedevegg ulikt.

Du kan lese på wikipedia om kjertelen, jeg får ikke limt inn en link akkurat nå.

Jeg tror nok at kvinner til en viss grad kan stimulere dette området, hvis de ønsker det, for å gjøre det mer aktivt...

Dette vet jeg ikke, men leste noe om det...

Jeg kan lite om dette egentlig, jeg tror du finner langt mer om du gjør noen google søk på både dette området, kjertelen, sekretet den utskiller, og ikke minst viktigst egentlig, lytte til kvinner som har disse orgasmene.

Jeg ville selv aldri visst om det om jeg ikke ble gift og muligens er av de heldige som har et stort området,

Derfor syns jeg det er interessant at en del kvinner fant det med trening, og mer aktiv stimulering.

Jeg tror forknytthet og flauhet over egen kropp er en faktor som kan bremse slike orgasmer,

har lest om kvinner som søker hjelp for/ til og med blir operert...fordi de spruter så mye væske, og tror det er urin, ganske trist og sjokkerende i 2015.

Vi har en lang vei å gå før vi er der at kvinner har samme stolthet som dere menn har over deres kjønnsorganer.

Når det gjelder væsken, den vil renne sakte ut etter et samleie, sprutingen/squirtingen skjer kun når penis ikke er i kjeden, hos de som har det, hos de som ikke har det kan det bare være at væsken er mindre i mengde, eller blir liggende lenger i kjeden osv...

Jeg syns også det er tankevekkende at sexologer jobber så mye med følelser og at lyst på sex sitter i hodet...(?)

Jeg tror det er mye mer anatomi og biokjemi i dette, enn følelser og atter følelser.

Det første krever erfaring, åpenhet, kunnskap, trening, nysgjerrighet, det med følelsene krever atter følelser og løser sjelden slike problemer som lyst. (men jeg er ingen fagperson, jeg synset nå i det siste avsnittet:-)

Annonse

AnonymBruker

Tusen tusen takk for ærlig og forklarende svar. Jeg har lest og hørt i noen dokumentarer at "doggy" styl var likt av mange kvinner og det liker min kone også men vet ikke om det er fordi jeg berører hennes G punktet bedre bakfra (selv om punket ligger foranpå kvinne).

Du som virker så ærlig, føles at du snakker sant og ikke drar på deg unødvendig skryt for det gode du opplever ved sex. Håper at det er ok å spørre deg om hvordan det er å få oral sex for dere kvinner. Jeg har veldig lyst å gi henne det men vet ikke om dere egentlig liker det eller ikke. I filmer vises som om alle kvinner liker dette. Men jeg trenger et ærlig svar hvis du har noen erfaring på dette området? Og fint om du kan prøve å finne linken.

Tusen tusen takk for ærlig og forklarende svar. Jeg har lest og hørt i noen dokumentarer at "doggy" styl var likt av mange kvinner og det liker min kone også men vet ikke om det er fordi jeg berører hennes G punktet bedre bakfra (selv om punket ligger foranpå kvinne).

Du som virker så ærlig, føles at du snakker sant og ikke drar på deg unødvendig skryt for det gode du opplever ved sex. Håper at det er ok å spørre deg om hvordan det er å få oral sex for dere kvinner. Jeg har veldig lyst å gi henne det men vet ikke om dere egentlig liker det eller ikke. I filmer vises som om alle kvinner liker dette. Men jeg trenger et ærlig svar hvis du har noen erfaring på dette området? Og fint om du kan prøve å finne linken.

Når det gjelder oralsex tror jeg mange kvinner er redde for lukt, at de ikke har klart å rengjøre seg skikkelig etter siste dobesøk eller at mannen ikke skal synes at kjønnet deres er fint nok på nært hold.

For rent fysisk er det jo veldig godt... :)

Madelenemie

Hei!

Jeg tror du skal høre på det Lillemus skriver, jeg tror mange liker det.

For meg er det ikke ok, jeg liker få orgasme og ikke kosing. Men det kan ha mer med min autisme å gjøre.

Jeg skulle ønske jeg var litt mer kosete for min manns del.

Ja den stilen er nok foretruket av kvinner rett og slett pga av stimulering av G punkt.

Her er en link om jenters ejakulasjon og G punktet, den forklarer ganske bra syns jeg, det er utdrag fra en bok.

på side 32 står det litt om den kvinnelige prostata, men dropp skravlingen på starten, hopp rett til fakta som starter fra kap 2, side 22, mye prat først du må skumlese, men etter hvert kommer gode forklaringer:-)

https://books.google.no/books?id=ampGnXvEGLwC&pg=PA42&lpg=PA42&dq=pelvic+nerve+and+orgasm&source=bl&ots=sinf9QbtuC&sig=48zMTGtOBimZDQFYorcSznox-vg&hl=no&sa=X&ei=xuFaVaywHI78sATGqYGoAg&ved=0CEgQ6AEwBQ#v=onepage&q=pelvic%20nerve%20and%20orgasm&f=false

AnonymBruker

Tusen takk både til Lillemus og deg M. Jeg håper at min kone liker det. Vi har vært sammen en god stund og hun er trygg på meg. Og hun pleier alltid å være ren og glatt barbert. Aldri luktet noe på henne noen gang. Takk for linken også. Jeg får prøve meg fram. Eneste jeg ønsker er at hun skal kose seg. Sier i fra hvis jeg lykkes ;-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...