Gå til innhold

Blir ikke gravid .. Mette moen.

Anbefalte innlegg

Har de 3 siste årene prøvd å bli gravid, var inne på laproskopi i fjor å fjernet en dermoidcyste pluss en vanncyste på eggstokkene, har begge eggstokker, åpne eggledere, alt var som det skulle sa legen. Mannen er frisk, hvorfor klaffer det ikke? Hva kan årsaken være? Kan det være bedre sjangser nå etter laproskopien? Håper på svar.

Noen andre med erfaringer? Lignede situasjoner der det til slutt har klaffet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/405432-blir-ikke-gravid-mette-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 31 år, har menstrasjonene er normale, eneste er at jeg synse jeg kan blø lenge avogtil. Har aldri vært gravid.

Har lest en del intressante engelske innlegg om prøving, graviditet og infertelitet , der det kommer opp at antihistaminer kan være årsak til at kvinnen ikke blir gravid. Har du noe formening om dette? Tusen takk for svar.

Mette Moen, Gynekolog

I en del tilfeller av barnløshet kan man ikke påvise noen sikker årsak, hverken hos kvinnen eller mannen. Jeg har sett i databaser og har ikke funnet noe om antihistamin og barnløshet. Etter operasjonen du har hatt kan fruktbarheten både bli bedre (eggstokkene har fått fjernet unormale 'vekster') og verre (det er alltid en viss risiko for sammenvoksinger, men lite etter laparoskopi, 'kikkhullskirurgi'). Dere har nå forsøkt i tre år, ca ett år etter laparoskopien. Da kan dere henvises til et infertilitetssenter som kan utføre prøverørsbehandling, IVF. Det er metoden som brukes ved 'uforklarlig barnløshet'.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Tusen takk for svar.

Kan dermoidcyster forårsake hormonforstyrrelser? Synes mensenperiodene er finere nå, ikke så smertefulle og blør i mindre dager.

Da den lå på eggstokken og ikke inni kan den vel ikke fange egg slik at eggene ikke går ned i eggleder ? Den var stor 8x8x7 cm , på den andre eggstokken hadde legene bare stukket hull på en cyste , men den var forholdsvis normal sa de. Det ble ikke påvist pcos eller endometriose. Alt var ellers normalt.

Håper igjen på svar.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...