Gjest olgamarie Skrevet 11. september 2000 Del Skrevet 11. september 2000 (skrev lignende innlegg i foreldreforum - kanskje det var feil forum? Prøver igjen her) Ingrid er 4 1/2 mnd. , og har vært stortsett grei om nettene til nå. Hun har sovet 4- 5 timer før hun har nåknet og fått mat. Nå er hun begynt å "rote" og våkner hver 2 -3 time og roer seg ikke før hun får pupp. Hun følger vekt og høydekurven fint, og derfor lurer jeg på om det går an å slutte med nattamming? Er såvidt begynt med grøt, men det er bare snakk om to -tre teskeier velling hver kveld. Er det noe poeng i å prøve med litt tillegg når jeg egentlig har nok melk til henne selv? Håper på svar, for nå er jeg så trøtt og lei! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4056-n%C3%A5r-slutte-med-nattamming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 12. september 2000 Del Skrevet 12. september 2000 Kjære olgamarie. Det høres ut som om datteren din er inne i en vekstperiode med økt behov for mat. For de fleste så går dette over etter noen dager med hypig amming. Enkelte barn sover hele natten ved denne alderen, men det er de færreste. Om du skal få henne til å sove så tror jeg det blir mye gråt og at det går fortere å heller legge henne til brystet. Nattammingen er også gunstig for å oppretholde melkproduksjonen på et slikt nivå at du kan amme lengst mulig mot et år eller lengre , om det er det du ønsker. Gir du henne tillegg så er det tungt fordøyelig og hun vil antagelig sove lengre, men det kan igjen føre til at din produksjon reduseres. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4056-n%C3%A5r-slutte-med-nattamming/#findComment-24662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.