Natalia Skrevet 11. september 2000 Del Skrevet 11. september 2000 For tiden er jeg sykmeldt fra min vanlige stilling på grunn av et risikosvangerskap - men sykmeldingen går nå ut i løpet av denne måneden. Jeg har vært sykmeldt siden tidlig i svangerskapet. Omtrent 1 uke etter at jeg leverte min sykemelding (og tilfeldigvis fortalte om min graviditet - dumt gjort...) fikk jeg et permitteringsvarsel fra arbeidsgiver i posten. Jeg er permittert på ubestemt tid, men ialletilfelle til min fødselspermisjon starter. Har søkt på en del jobber i det siste, men er nå 16 uker på vei - og føler vel at jeg må fortelle om svangerskapet (når jeg kommer så langt som til intervjuene) - med det til følge at jeg ikke har klart å finne noe arbeid... Ytterligere sykmelding er vel lite sannsynlig, tror jeg. Men det blir opp til legen min. Mitt spørsmål er: når jeg nå går på dagpenger (og ER reelt arbeidssøkende) blir da mine fødselspenger beregnet utifra 6 av 10 beste måned reglene, eller kan jeg få beholde den lønnen jeg har nå som grunnlag?? Mitt andre spørsmål: blir dagpengene beregnet på samme måte som fødselspengene? Dvs. (pp1+pp2+pp3)/3*G)+G. G = 49.090 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4057-dagpenger-permittering-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneG Skrevet 11. september 2000 Del Skrevet 11. september 2000 1) Hvis du får dagpenger til permisjon, blir fødselspengene beregnet av de beste 6 av de siste 10 mndr før fødsel. Uten unntak. 2) Arbeidsledighetstrygden beregnes av arbeidsinntekt siste kalenderår (1999) eller gjennomsnittet av siste 3 (formelen du viser til), alt etter hva som er det gunstigste for deg. Du får så 2,4 promille av dette pr dag, 5 dager pr uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4057-dagpenger-permittering-f%C3%B8dselspenger/#findComment-24440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.