Gå til innhold

Nyttårsaften alene

Anbefalte innlegg

Gjest Helt alene

Nå er snart dagen her, den jeg har grudd meg for. Har feiret mange nyttårsaftener først med stjerneras, senere med champagne og en del annen drikke. Dette blir den første jeg skal "feire" alene, helt alene, ensom, off jeg gruer meg. Har håpet det skulle komme en invitasjon til et eller annet party eller noen som ville ha besøk av meg, nå har jeg sluttet å tro på julenissen!

Får vel ha gravøl over et år som for meg har vært vondt, veldigt vondt. Får sitte å synes synd på meg selv, deppa og grina litt og håpe at det nye året blir bedre!

Det kan forhåpentligvis ikke bli værre. Får prøve å lage en fremdriftsplan på å få et bedre liv, det er kanskje det som skal stå på menyen i morgen kveld - veien til et bedre liv: Hva vil jeg, hvordan få flere venner, bedre selvtillit, gjøre livet mer leveligt.

Har nettopp bestilt meg hotellrom og reiser bort, prøver å gjøre det beste ut av det.

Håper dere for en bra nyttårsfeiring og Godt Nytt År til dere alle sammen enten dere feirer alene eller sammen med famile og venner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40583-nytt%C3%A5rsaften-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære helt alene,

..som sosiale dyr er det tøft når vi må være alene, særlig på disse kveldene hvor du SKAL være sosial. (Ofte enten du vil eller ikke)

Men jeg ser at du har handlet, dvs, du har bestilt hotellrom. På hoteller er det ofte en del arrangementer omkring kvelder som dette. Så, fortvil ikke, det kan bli gøy!

Ha en fin kveld!

mvh

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er ikke sikkert du får en bortkastet og trist nyttårsaften - helt alene. Kanskje det er det du trenger - å være alene med deg selv nå - med tid til å tenke gjennom hva du vil videre, og hvordan du kan nå det du vil. Nyttårsaften er en god dag å reflektere over livet på.

Godt nytt år!

Gjest også alene på en måte

Føler meg egentlig litt ensom selv.

Men jeg har mann og barn,som også skal feire alene i år.

Har ikke fått noen invitasjoner,og har ikke noen å be selv.

Resten av familien er langt unna,og jeg har inntrykk av at på denne da skal alle være sammen med venner eller familie.

Er egentlig kjempesosial av meg,og har opplevd mange nyttårsfeiringer sammen med venner tidligere.

Tenker som så at nyttårsfeiring er veldig oppskrytt,og at det av mange grunner faktisk kanskje er bedre å ta det med ro.

Som nevnt,en dag til å tenke på livet sitt,på hva en vil gjøre annerledes i det nye året.

Jeg har lenge savnet flere venner.

Vet med meg selv at jeg må bli flinkere til neste år,med å etablere nye kontakter.

Vi har jo også problemer med barnevakt,og er bundet til hjemmet av den grunn.

Jeg skal ikke synest synd på meg selv,jeg er jo ikke alene,men må innrømme at ensomheten er der likevel.

Skal være glad når jula og nyttårsaften endelig er over.

Tror det er noen som har det som meg,og deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...