AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei. Jeg er ei jente på 18. I november-desember sluttet jeg på p-pillen, men har har hatt regelmessig mensen hver måned etter jeg sluttet. Jeg ventet mensen den 26. Mai nå men den kom ikke da. Jeg gikk tre dager å ventet og på dag tre fikk jeg en litt stikkende følelse i underlivet og så kom det litt brunt i trusa, men det var bare to små flekker og ikke noe rødt. Jeg har hatt brunt i trusa før, men da kom mensen rett etterpå hvergang. Begynte å søke opp på nettet om noen hadde hatt noe lignende å det var det. Der sto det at man kan være gravid og at dette er en liten blødning man kan få i starten av et svangerskap? Men idag våknet jeg med en litt mer stikkende smerte, ganske lik mensen men samtidig ikke. Når jeg var på do blødde jeg. Men jeg er usikker på om det er mensen eller ikke?? Har lest at mange har misforstått å trodd at det er mensen de har fått når det egentlig bare er en blødning i starten på svangerskapet? Bør jeg ta en test, eller er det mest sannsynelig at det er mensen? Anonymous poster hash: 3605f...e80 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405960-er-eg-gravid-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hei. Jeg er ei jente på 18. I november-desember sluttet jeg på p-pillen, men har har hatt regelmessig mensen hver måned etter jeg sluttet. Jeg ventet mensen den 26. Mai nå men den kom ikke da. Jeg gikk tre dager å ventet og på dag tre fikk jeg en litt stikkende følelse i underlivet og så kom det litt brunt i trusa, men det var bare to små flekker og ikke noe rødt. Jeg har hatt brunt i trusa før, men da kom mensen rett etterpå hvergang. Begynte å søke opp på nettet om noen hadde hatt noe lignende å det var det. Der sto det at man kan være gravid og at dette er en liten blødning man kan få i starten av et svangerskap? Men idag våknet jeg med en litt mer stikkende smerte, ganske lik mensen men samtidig ikke. Når jeg var på do blødde jeg. Men jeg er usikker på om det er mensen eller ikke?? Har lest at mange har misforstått å trodd at det er mensen de har fått når det egentlig bare er en blødning i starten på svangerskapet? Bør jeg ta en test, eller er det mest sannsynelig at det er mensen?Anonymous poster hash: 3605f...e80 Det vanlige ved graviditet er uteblitt menstruasjon og da blør man ikke. Er du usikker, ta en test. Det er normalt at mens kan komme både tidligere og senere enn det man forventer av og til. Jeg synes det høres ut som "forsinket" menstruasjon med noen dager. Anonymous poster hash: 82e80...08a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405960-er-eg-gravid-hjelp/#findComment-3633746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Det jeg kan se er det flere muligheter. Du kan ha en forsinket menstruasjon, men litt rart når du ellers er regelmessig. Så kan du være gravid (det er mulig?). Noen har småblødninger i starten av graviditeten, men det er vanligvis ikke ledsaget av smerter. Du kan ha en begynnende abort, og da vil blødningen om regel øke i styrke I verste fall kan du ha graviditet utenfor livmoren, det gir småblødning og smerter som øker på. Det kan være en farlig tilstand med indre blødning Ta en graviditetstest. Er den positiv bør du få en sjekk til uken. Hvis testen er positiv og smertene øker, bør du søke lege ganske fort for å få situasjonen avklart. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/405960-er-eg-gravid-hjelp/#findComment-3633766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.