Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg og tyde dette?

Anbefalte innlegg

trønder1980

Hei, lurer på om det er noen som kan hjelpe meg og tyde dette da jeg er dårlig på lege språk.

Var på en MR undersøkelse for ikke lenge siden og skjønte ikke helt hva legen mente med det han sa, så håper noen her inne kan hjelpe meg. 

Dette sto det i det jeg fikk av legen min:

Postoperative forandringer ved glenoid, ikke nevnt i henvisningen! Mulig uttrykk for operasjon etter fremre lukasjon. Tilspissninger ved caput humeri inntil med inntrykk av litt varierende bruskhøyde over glenoid som uttrykk for en begynnende arthrose utvikling. Moderat økt væske i skulderledd med antydete synovittforandringer i. Kort acromion type 1 med bevarte plassforhold nedenfor. Intakt AC-ledd. Intakt supraspinatus sene, infraspinatussenen, sene av musculus teres minor og subscapularis. Den lange biceps senen identifiseres ikke i sulcus bicipitalis eller ned mot den musculotendinøse overgangen. Muligens ligger rester av den lange biceps senen beliggende inntil den bicepslabrale kompleks. Usikkert. Vanskelig og vurdere fremre nedre labrum pga. postoperative forandringer. Tilsynelatende intakt posteriore labrum.

R: Omfattende postopretavie forandringer. Sannsynlig skade/komplett ruptur av den lange biceps senen. MIstt anke om begynnende arthose anterior i glenohumeralled. Litt økt væske med synovittforandringer i.

Endret av trønder1980
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406007-noen-som-kan-hjelpe-meg-og-tyde-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omfattende forandringer etter operasjon. Sannsynligvis skade eller helt avrivning av den lange bicepssenen. mistanke om begynnende forkalkninger i skulder. Tegn på betennelse.

Den øverste delen trenger du ikke bry deg om. Det er det nederste avsnittet som kort forteller funnene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...