Gjest gjesteleser Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Jeg har lenge hatt problemer med stive nakke- og skuldermuskler samt at MR for 3 år siden påviste slitasje, manglende "demping" og noen bukende skiver i nakkevirvlene. Med jevnlig trening/tøying kan jeg holde smerter/stivhet greit i sjakk, og vet etterhvert godt hva de ulike symptomene kommer fra. Men det er et fenomen jeg syns er litt rart: Når jeg bøyer hodet fremover og nedover blir jeg skikkelig svimmel, mister muskelkraft og opplever kraftige rykninger i høyre arm. Jeg må bøye hodet mer enn vanlig(oppdaget det da jeg skulle pelle på ei kvise på ene puppen), men det oppleves skikkelig ubehagelig. Jeg må gripe tak i noe for å ikke gå i gulvet, høyrearmen føles helt frakoblet og jeg får flere kraftige rykninger i tommelen og noen av fingrene samt at albuen bøyes. Det går over av seg selv innen et minutt eller så med en gang jeg retter opp nakken igjen. Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det den stramme muskulaturen, eller kan det være de bukende skivene som klemmer på en nerve?Er det verdt å oppsøke fysio pga dette? Er det på tide å be om ny MR? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406008-svimmelhetmuskelrykninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg har lenge hatt problemer med stive nakke- og skuldermuskler samt at MR for 3 år siden påviste slitasje, manglende "demping" og noen bukende skiver i nakkevirvlene. Med jevnlig trening/tøying kan jeg holde smerter/stivhet greit i sjakk, og vet etterhvert godt hva de ulike symptomene kommer fra. Men det er et fenomen jeg syns er litt rart: Når jeg bøyer hodet fremover og nedover blir jeg skikkelig svimmel, mister muskelkraft og opplever kraftige rykninger i høyre arm. Jeg må bøye hodet mer enn vanlig(oppdaget det da jeg skulle pelle på ei kvise på ene puppen), men det oppleves skikkelig ubehagelig. Jeg må gripe tak i noe for å ikke gå i gulvet, høyrearmen føles helt frakoblet og jeg får flere kraftige rykninger i tommelen og noen av fingrene samt at albuen bøyes. Det går over av seg selv innen et minutt eller så med en gang jeg retter opp nakken igjen. Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det den stramme muskulaturen, eller kan det være de bukende skivene som klemmer på en nerve?Er det verdt å oppsøke fysio pga dette? Er det på tide å be om ny MR? Dette ville jeg fått undersøkt nærmere. Anonymous poster hash: dc4e9...b22 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406008-svimmelhetmuskelrykninger/#findComment-3634527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.