AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg fikk nylig vite at han jeg er sammen med sliter med økonomisk. Vi er i et langvarig forhold, men har ikke bodd sammen de siste årene fordi jeg studerer i en annen by. Studiestedet mitt er ikke så veldig langt unna, så vi pleier å sees i helgene. Jeg vet at han har hatt økonomiske problemer før vi ble sammen, men da fikk han ordnet opp i dem. Selv har jeg alltid hatt god orden på økonomien min. Han er nå i en godt betalt jobb og har ikke lån, men han betaler mye i leie da han har en leilighet med flere soverom. Han har tre barn som tidligere bodde hos han 50% av tiden, men han og moren deres kommuniserer dårlig sammen. Det endte med at hun ville ha dem fulltid hos henne og krevde at han betalte barnebidrag. Han likte dette dårlig, men han er konfliktsky og orket ikke å ta den kampen, så nå ser han de annenhver uke og betaler bidrag. Når han fortalte meg om det med barnebidraget virket han veldig nervøs for at han ikke skulle klare å få endene til å møtes, og at han kanskje måtte få seg en mindre leilighet. Dette er litt over ett år siden, siden hørte jeg aldri noe mer om det. Jeg har regnet på det og trodde han kom til å klare seg økonomisk, selv om ikke økonomien da var den beste. Siden jeg ikke hørte noe mer om det antok jeg at alt var greit. Nå for litt siden fortalte han meg i en bisetning at han slet med å betale regninger og at det var helt tomt på konto (lønn kommer neste uke). Jeg spurte da forsiktig om det var noe han hadde slitt med lenge. Da kom det frem at han skylder penger til barnebidrag. Jeg spurte om omfanget av dette, hvor mye han skyldte, men det kunne han ikke si noe om. Det virker som om han bare har stukket hodet i sanden og ikke orker å forholde seg til det. Jeg har ofte tenkt at han virket sliten og lei seg for noe, men når jeg har spurt han om hva det er så har han aldri nevnt noe om dette. Jeg prøvde å spørre mer, men han nektet å snakke mer om det. Jeg sa at han kunne få/låne