AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg fikk nylig vite at han jeg er sammen med sliter med økonomisk. Vi er i et langvarig forhold, men har ikke bodd sammen de siste årene fordi jeg studerer i en annen by. Studiestedet mitt er ikke så veldig langt unna, så vi pleier å sees i helgene. Jeg vet at han har hatt økonomiske problemer før vi ble sammen, men da fikk han ordnet opp i dem. Selv har jeg alltid hatt god orden på økonomien min. Han er nå i en godt betalt jobb og har ikke lån, men han betaler mye i leie da han har en leilighet med flere soverom. Han har tre barn som tidligere bodde hos han 50% av tiden, men han og moren deres kommuniserer dårlig sammen. Det endte med at hun ville ha dem fulltid hos henne og krevde at han betalte barnebidrag. Han likte dette dårlig, men han er konfliktsky og orket ikke å ta den kampen, så nå ser han de annenhver uke og betaler bidrag. Når han fortalte meg om det med barnebidraget virket han veldig nervøs for at han ikke skulle klare å få endene til å møtes, og at han kanskje måtte få seg en mindre leilighet. Dette er litt over ett år siden, siden hørte jeg aldri noe mer om det. Jeg har regnet på det og trodde han kom til å klare seg økonomisk, selv om ikke økonomien da var den beste. Siden jeg ikke hørte noe mer om det antok jeg at alt var greit. Nå for litt siden fortalte han meg i en bisetning at han slet med å betale regninger og at det var helt tomt på konto (lønn kommer neste uke). Jeg spurte da forsiktig om det var noe han hadde slitt med lenge. Da kom det frem at han skylder penger til barnebidrag. Jeg spurte om omfanget av dette, hvor mye han skyldte, men det kunne han ikke si noe om. Det virker som om han bare har stukket hodet i sanden og ikke orker å forholde seg til det. Jeg har ofte tenkt at han virket sliten og lei seg for noe, men når jeg har spurt han om hva det er så har han aldri nevnt noe om dette. Jeg prøvde å spørre mer, men han nektet å snakke mer om det. Jeg sa at han kunne få/låne penger av meg for å få ordnet opp, men han sier at det ikke er aktuelt, at det bare er hans problem og at han må få ordnet opp i det selv. Jeg er ferdig med studiene mine til jul, da er planen at vi skal flytte sammen igjen. Når jeg begynner å tjene penger og kan betale halvparten av utgiftene vil han komme mye bedre ut av det. Akkurat nå er det flere ting med denne situasjonen jeg synes er vanskelig. Jeg synes det er vanskelig at dette har slitt sånn på han, og jeg synes det er vanskelig at han ikke har villet diskutere det med meg. Selv snakker jeg med han om stort sett alt, både positive og negative ting. Vi har også snakket om å kjøpe leilighet sammen om ett år eller to, men jeg er redd for at dette kan sette en stopper for det. Slik sett tenker jeg at det også vil gagne meg hvis han tar i mot de pengene som jeg har tilgjengelig, men det virker som nevnt helt uaktuelt for han å gjøre det. På meg virker det som om han aldri har lyst til å snakke om dette igjen, men jeg synes det er viktig. Jeg lovet at jeg kunne gi han litt tid før jeg tar det opp på nytt. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre videre når jeg skal ta det opp? Anonymous poster hash: 102cd...95d Anonymous poster hash: 102cd...95d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406145-partner-med-%C3%B8konomiske-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg skrev at han ser de annenhver uke, men mente annenhver helg. Anonymous poster hash: 102cd...95d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406145-partner-med-%C3%B8konomiske-problemer/#findComment-3635873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Jeg synes i utgangspunktet det er bra at han selv ønsker å ordne opp i de økonomiske vanskene sine og ikke vil låne penger av deg. Samtidig skjønner jeg at du skulle ønske at han ville være mer åpen om problemene. Gi ham litt tid til å orientere seg før du evt. tar opp temaet på nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406145-partner-med-%C3%B8konomiske-problemer/#findComment-3635878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.