Gå til innhold

Svakheter i netthinnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Øyelegen min har fortalt meg at jeg har en svakhet i netthinnen etter jeg fikk en fotball i øyet. Han har henvist meg til øyeavd OUS på Ullevål. Men inntil jeg har vært der sier han at jeg skal ta det med ro, men jeg har en fotball kamp i morgen som jeg veldig gjerne vil spille, kan jeg det da eller bør jeg ta det med ro til jeg har vært på Ullevål??

Anonymous poster hash: 2b995...d10

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406249-svakheter-i-netthinnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyelegen min har fortalt meg at jeg har en svakhet i netthinnen etter jeg fikk en fotball i øyet. Han har henvist meg til øyeavd OUS på Ullevål. Men inntil jeg har vært der sier han at jeg skal ta det med ro, men jeg har en fotball kamp i morgen som jeg veldig gjerne vil spille, kan jeg det da eller bør jeg ta det med ro til jeg har vært på Ullevål??

Anonymous poster hash: 2b995...d10

Du bør IKKE spille fotball i morgen, du bør ta det helt med ro til situasjonen er avklart på Ullevål. Hvis du leser her, så vil du se at de faktisk anbefaler at man ligger mye: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/oye/netthinnelosning-3576.html?page=4

Kan jeg spørre hvorfor man må ta det med ro, hva kan skje med øyet vis man utsetter kroppen for fysisk aktivitet? For det er bare en suspekt netthinneforandring.

Netthinneløsning kan i verste fall føre til blindhet. Siden du har blitt viderehenvist til Ullevål og fått beskjed om å ta det med ro, så bør du ikke risikere permanent skade på synet ved å spille fotball nå.  En tapt fotballkamp er en bagatell sammenlignet med synsvansker senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...