Gå til innhold

Krokfingre pga leddgikt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk diagnosen juvenil artritt når jeg var 5 år. Barneleddgikt. Det har utviklet seg fra knær og håndledd, til ankler, tær, knær, albuer, håndledd og samtlige fingerledd. Jeg lever fint med sykdommen, er aktiv, og hr lært meg hvordan å leve med smerter. Det som plager meg er at det begynner å synes nå. Det er ikke gøy å være en 22 år gammel jente med fingre som ikke kan strekkes ut. Det begynte med ringfingeren, men er nå 3 fingre tilsammen, og jeg kjenner tendenser i andre også. 

Det er flaut, og jeg skjuler hendene mine. 

Noen som vet om dette kan gjøres noe med? Jeg er bare i begynnelsen av 20 årene, og det er faktisk så sjenerende og hemmende (for å ikke snakke om smerten) at jeg klarer ikke se for meg et liv med dette. Jeg har prøvd kortisoninjeksjoner og fysio/ergoterapi. Men det nytter ikke. Senene er rett og slett så forkortet at de vil ikke strekkes ut. Revmatologen mener at det er tåpelig av meg å klage på dette, når mange har det så mye verre. Jeg har levd med leddgikt i snart 20 år, og jeg er en av de som er hardt rammet. Jeg går på cellegift, biologisk medisin og sterke smertestillende hver eneste dag. Og jeg klager ikke, og har aldri klaget. Men dette er fælt. Jeg gruer meg til jeg blir gift, fordi jeg ikke får på meg ring. Jeg klarer ikke smøre salver på barna mine siden fingrene er så deformert. 

Anonymous poster hash: a279a...859
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406253-krokfingre-pga-leddgikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...