Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å tro at veien til lykke er løsrivelse fra andre mennesker. Dette er det jo mange store filosofer som har tenkt før, men jeg føler på en måte at det stemmer. Jeg vil aldeles ikke løsrive meg fra materielle goder - det er jo noe jeg har tilgang på. Men hva er vitsen med å hige etter noe som er uoppnåelig?

For hvert år som går blir jeg mer og mer apatisk i forhold til menneskene rundt meg. Men jeg føler det er en god ting, fordi det blir mer rolig da. Til slutt ender jeg kanskje opp med å ikke trenge noen? Det hadde vært godt.

Ofte har jeg følt meg misfornøyd med livet. Men når jeg tenker over det, lever de fleste totalt patetiske liv de også. De sliter i samlivet - krangler og drama med samboeren, drittunger som maser, og så avsluttes uka med å ruse seg på alkohol med abstinenser dagen derpå...

Noen få mennesker lever skikkelige liv. Folk som jobber i NASA f.eks. Men dit kommer jeg aldri. Og Jesus kan de troende stappe opp i rævva...

Skrevet

Nei, jeg ombestemmer meg. Det er bare ingenting alt sammen. Alt er ingenting. Hva er vitsen? Kanskje det hadde vært godt å sitte i fengsel. Cause I'm worth it...

Skrevet

Folk sier i "koder" at jeg ikke er syk. Er det noe jeg skal reagere på? Skal jeg si noe i "kode" tilbake? Som f.eks. at jeg er det? Eller hvorfor sier de det? Er det "statement", eller spørsmål? Hvorfor skal de ha noen mening om det? Jeg vet ikke svaret selv engang, så jeg skjønner ikke hensikten. Men alle er så hysteriske med alt. Hvorfor ditt, hvorfor datt? Hva mener du om dette? Hva var den "egentlig" grunnen til at du gjorde det? Svada...

Skrevet

Jeg har aldri vært mer enig med noen noen gang tror jeg. Bortsett fra i ditt andre innlegg da, hvor du ombestemmer deg. Men det første innlegget det kunne jeg skrevet selv.

Og innlegg nr 3. Det beste er å ikke reagere.

Skrevet

Tror mange er enige, men ikke våger å innrømme det...

Skrevet (endret)

Folk sier i "koder" at jeg ikke er syk. Er det noe jeg skal reagere på? Skal jeg si noe i "kode" tilbake? Som f.eks. at jeg er det? Eller hvorfor sier de det? Er det "statement", eller spørsmål? Hvorfor skal de ha noen mening om det? Jeg vet ikke svaret selv engang, så jeg skjønner ikke hensikten. Men alle er så hysteriske med alt. Hvorfor ditt, hvorfor datt? Hva mener du om dette? Hva var den "egentlig" grunnen til at du gjorde det? Svada...

Det er få ting man kan være sikrere på når leser på dol enn at du en gang mellom 00.00 og 04.00 har skrevet om at folk snakker negativt om deg. Det er synd at du velger å klamre deg fast til vrangforestillingen.

Det er tryggest å ikke ønske seg noe som er vanskelig å oppnå, så det er mye tryggere å si at man ikke ønsker relasjoner til andre enn å tørre å jobbe for å få bedre relasjoner. Dersom man lett føler seg krenket, så vil det jo alltid finnes muligheter for å bli krenket dersom man går inn i nære relasjoner.

Endret av frosken
Skrevet

Grubler mye på en aggressiv måte... grubler på alle de negative tingene folk (kanskje) sier eller mener, og hvilke motiver som kanskje ligger bak det og det, og hisser meg opp mot dem, og får tanker om å ta igjen. Men i virkeligheten er det egentlig ikke stort av "dritt" jeg må avfinne meg med.

Det er dette som gjør at jeg får lyst til å løsrive meg helt.

Skrevet

Det er tryggest å ikke ønske seg noe som er vanskelig å oppnå, så det er mye tryggere å si at man ikke ønsker relasjoner til andre enn å tørre å jobbe for å få bedre relasjoner. Dersom man lett føler seg krenket, så vil det jo alltid finnes muligheter for å bli krenket dersom man går inn i nære relasjoner.

Hvordan kan man jobbe med det da?

Skrevet

Hvordan kan man jobbe med det da?

Man er nødt til å være sammen med mennesker, selv om det kan oppleves vanskelig, kjedelig, irriterende, krenkende osv også. I tillegg vil det være viktig med en samtalepartner (terapeut) som en kan drøfte hvordan det oppleves å prøve seg ut i forhold til andre mennesker.

Skrevet

Man er nødt til å være sammen med mennesker, selv om det kan oppleves vanskelig, kjedelig, irriterende, krenkende osv også. I tillegg vil det være viktig med en samtalepartner (terapeut) som en kan drøfte hvordan det oppleves å prøve seg ut i forhold til andre mennesker.

Terapien hadde visst ingen effekt. Jeg kunne fortsette der hvis jeg ville, men det føles ikke så ålreit det, når det ikke er fordi det har effekt. Da føler jo man at man ikke er ønsket, bare at man ikke ønsker å sparke noen ut døra.

Skrevet

Man er nødt til å være sammen med mennesker,

Nei, man er ikke nødt.

Skrevet

Du går for "no pain no gain" :-)

Du mente "no gain no pain"... fordi "no pain no gain" betyr at hvis man ikke anstrenger seg, så oppnår man ingenting. Men hvis man snur på det, så betyr det at hvis man ikke gidder noe, så får man ingen smerte.

Skrevet

Tror mange er enige, men ikke våger å innrømme det...

Kan hende det. Jeg kjenner flere som elsker å omgås andre mennesker, enn som ikke liker det. Det interessante er at jeg ikke blir så sliten av å være sammen med mennesker som er like lite glad i mennesker som meg, enn de som er sosiale. Tror det er noe med det å faktisk kunne si høyt at man blir utslitt av folk uten å få rare blikk som gjør at jeg slapper mer av. Vet ikke, bare noe jeg tenkte på.

Gjest Gargamel
Skrevet

Du mente "no gain no pain"... fordi "no pain no gain" betyr at hvis man ikke anstrenger seg, så oppnår man ingenting. Men hvis man snur på det, så betyr det at hvis man ikke gidder noe, så får man ingen smerte.

Jada, jeg vet hva folk normalt legger i uttrykket, men leser man det helt bokstavelig blir faktorens orden likegyldig:

Ingen smerte

Ingen gevinst

=

ingen gevinst

Ingen smerte

Uansett så mener jeg det er noe i det originale uttrykket. Man risikerer kanskje å få et litt ensformig liv hvis man unngår alt stress og ubehag.

Skrevet

Kan hende det. Jeg kjenner flere som elsker å omgås andre mennesker, enn som ikke liker det. Det interessante er at jeg ikke blir så sliten av å være sammen med mennesker som er like lite glad i mennesker som meg, enn de som er sosiale. Tror det er noe med det å faktisk kunne si høyt at man blir utslitt av folk uten å få rare blikk som gjør at jeg slapper mer av. Vet ikke, bare noe jeg tenkte på.

Det er vel mer arbeid med mennesker som byr på motstand, da. ;) Anstrengende å "fake". For noen mer enn andre.

Skrevet

Uansett så mener jeg det er noe i det originale uttrykket. Man risikerer kanskje å få et litt ensformig liv hvis man unngår alt stress og ubehag.

Ja jeg er enig i det. Men hva skal man gjøre?

Skrevet

Nei, man er ikke nødt.

Du må lese det jeg svarte i sammenheng med spørsmålet jeg svarte på :-)

Gjest Gargamel
Skrevet

Ja jeg er enig i det. Men hva skal man gjøre?

Jeg vet ikke hva du bør gjøre. Man oppsøker ikke ubehag for å plage seg selv, Det starter gjerne med at man har et eller annet mål, som f.eks å ha mer penger, en kjæreste, eller noe å holde på med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...