Gå til innhold

Gamle forbindelser - hva er greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sammen med ei dame i snart 2 år. Før vi ble sammen var vi begge single i en lengre periode og hadde derfor begge vår andel av tilfeldige partnere. Etter at vi ble sammen har jeg valgt å holde en lav profil når det gjelder gamle forbindelser for å vise at det er hun jeg vil satse på. Treffer jeg noen slik i dagliglivet eller en kveld på byen hilser jeg bare og kanskje utveklser noen få høflighetsfraser. Jeg mener ikke det ville være hyggelig for min kjæreste hvis jeg viet slike forbindelser en masse tid og oppmerksomhet. Hun derimot nærmest overfaller gamle partnere hvis vi er ute på byen en kveld.  Ofte ender det opp med at jeg må slepe henne med meg. Når hun holder på slik mister jeg helt lysten på å gå ut på steder jeg vet vi vil treffe gamle partnere siden jeg nærmest får trykt hennes fortid opp i trynet hver gang. Er det galt av meg å føle slik?

Jeg vet at vi alle har en fortiden, men må jeg hele tiden bli minnet på det? Vi har snakket om dette flere ganger uten at vi kommer noen vei. 

Anonymous poster hash: 06c6e...bc3
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406364-gamle-forbindelser-hva-er-greit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at uansett om man finner det naturlig å kaste seg over gamle flammer eller ikke, så bør man klare å ta hensyn til hva partneren syns er greit. Om du misliker at hun overfaller gamle flammer så syns jeg hun bør slutte med det. En ting er om man er god venn med en gammel kjæreste, at det er en person man fortsatt finner på ting sammen med, men noen man bare tilfeldig møter på byen burde ikke oppta særlig mye tid syns jeg. Jeg forstår godt din reaksjon.

AnonymBruker

Vi er begge i slutten av 30 årene. I det daglige er dette ikke noe problem, men så fort det blir fest og alkohol inn i bildet blir det svært plagsomt. At hun hilser og småsnakker med tidligere bekjentskap er greit, men når hun oppsøker disse personene og blir veldig nærgående blir det svært uggent. At hun har vært sammen med menn tidligere er greit, men jeg har ikke noe behov for å bli minnet på dette hele tiden. Hva er hensikten med en slik oppførsel?

Anonymous poster hash: 06c6e...bc3
  • 3 måneder senere...

Jeg synes dette er svært upassende. Det er greit å være på hils med tidligere forbindelser og gjerne også slå av en kort prat dersom det er naturlig. Utover dette bør man trø varsomt. Jeg ville ansett slik opførsel som  beskrevet, svært ydmykende og respektløst overfor ny partner. Har selv opplevd noe ligndende i et tidligere forhold og vil aldri akseptere noe slikt igjen. Det er rett og slett selvplaging. Spørsmålet blir da hvor langt du er villig til å strekke deg for å beholde henne, dersom dette er et gjentakende problem.

Mitt råd: Gi en klar og tydelige beskjed om at hun er voksen og kan gjøre hva hun vil, men at du ikke leve med en partner som tenker/føler/mener dette er greit.  Ta en dialog om dette og basert på hennes svar, må du velge om du vil fortsette relasjonen eller ei. 

Dette handler rett og slett om grunnleggende moral og verdier. Dersom dere ikke har et felles syn på slike ting, vil det være duket for mange fremtidige konflikter og såre følelser. Du vil kansje reagere med å bli veldig sjalu og kontrollerende, hun vil kanskje bli ennå mer utagerende for å kompensere for din "sjalusi". Dermed ender dere med å miste tilliten til hverdandre, som jo er selve limet i et forhold. 

Anonymkode: e6667...b00

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...