Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg stiller dette spørsmålet til dere fordi jeg sliter med å forstå min kjæreste.

Hun er ekstremt opptatt av hva andre tenker om henne. Etter sosiale sammenkomster har vi ofte diskusjoner ang ting som jeg har sagt til andre og som hun da mener vil stille henne i dårlig lys. Ofte er det ikke fordi jeg har sagt noen galt, men fordi jeg ikke sa noe positivt om henne til andre. Jeg gir henne alltid mye opperksomhet når vi er ute, hun gir meg lite. Allikevel blir jeg stilt til veggs fordi jeg muligens sa noe som kan få andre til å tro at vi ikke har det bra sammen osv.. Eller de vil tro det fordi jeg IKKE sa at hun var en perfekt partner osv.

I tillegg kan jeg få skylden fordi jeg ødela den perfekte festen fordi potetgull ikke stod på bordet da vennene kom inn i stua.

Å prøve å være litt humoristisk eller dra en liten fleip om henne eller oss er direkte livsfarlig.

Hvorfor er hun slik? Jeg prøver å komme til bunns i  hennes veldige trang til å fremstå perfekt utad. Hun bruker masse tid på å analysere hva naboer tro om henne. Jeg sier til henne: Du vet at jeg er glad i deg og vi har det bra sammen. Men hvorfor er det så himla viktig at naboen din tror det. Eller gamle skolekamerater? Hun gir meg ingen svar. Istedenfor fortsetter hun sine angrep med at jeg må da skjønne at de vil tro at hun er idiot fordi jeg sa som var galt.

Hennes mor er veldig lik. Hun har også et ekstremt behov for å bli sett og få annerkjennelse. Alt dreier seg om hva de har og hvor fint det er osv.. Min kjæreste kan ikke se at de er like, hun mener derimot at moren kan henne for lite oppmerksomhet i oppveksten fordi moren skulle skape den perfekte fasaden utad. Jeg prøver å skjønne henne og/eller få henne til å forstå at det er ikke så viktg at alt skal være perfekt, men jeg når ikke inn. Jeg trenger hjelp her!

Anonymous poster hash: f2c91...219
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406379-hvorfor-m%C3%A5-alt-v%C3%A6re-perfekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...