Gjest gjesteleser Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Lurer på om noen har opplevd det samme og har noen tips til hva det kan ha vært? Jeg er vant til å være lett svimmel pga stram muskulatur i nakke og skuldre. Det er en gyngende svimmelhet som jeg ikke legger så mye merke til lenger, annet enn at jeg er litt ustø og kan gå inn i ting(trekker mot en side). Men i går ble jeg helt slått ut av en annen type svimmelhet. Jeg lagde sjokoladekake og sto ved kjøkkenbenken da jeg merket jeg ble ganske ør, tenkte det var lavt blodsukker så jeg fikk spist litt(lunsjtid og vel så det). Men det ble heller verre enn bedre, da jeg snudde meg mot kjøleskapet så jeg ut på parkeringsplassen og merket at jeg ikke klarte å lese reg.nr. på bilen vår. Jeg klarte bare ikke fokusere, alt fløt. Så jeg la meg ned på sofaen, og merket at alt gikk rundt. Det var helt jævlig, alt roterte så fort at jeg nesten holdt meg fast i sofaen. Ble veldig kvalm, måtte be sambo om å komme med bøtte for jeg klarte ikke reise meg eller sitte. Klarte såvidt å stå på kne på gulvet mens jeg kasta opp og holdt meg fast i bøtta. Etter ca 30 min letta det såpass at jeg klarte å kreke meg på do med bøtta, men måtte støtte meg på stoler/vegger underveis. Kasta opp 10-12 ganger på ca en time, det ble bedre når ikke alt snurra så fort lenger. Ingen hodepine men en "rar følelse" i hodet. Fikk i meg litt Farris og la meg i senga, ble liggende resten av dagen. Ble bedre etterhvert men ble svimmel igjen hver gang jeg reiste meg, men litt mindre svimmel for hver gang etterhvert som timene gikk. Først godt utpå kvelden var jeg meg selv igjen, men sliten selv om jeg hadde ligget hele dagen. Jeg har migrene, men har aldri opplevd anfall uten hodepine før. Har heller ikke opplevd slik roterende svimmelhet før. Har over lang tid hatt smerter/dottfølelse i ørene og hovne kjertler bak ørene(f.lege har kikka i øret og ikke sett noe spesielt). Noen som har opplevd lignende? Er det verdt å bestille legetime for det? Går ikke til legen uten at det er helt nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406380-intens-svimmelhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Syns du bør gå til lege med dette, det virket jo skummelt. Så kan han finne ut hva det var. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406380-intens-svimmelhet/#findComment-3638991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 Lurer på om noen har opplevd det samme og har noen tips til hva det kan ha vært? Jeg er vant til å være lett svimmel pga stram muskulatur i nakke og skuldre. Det er en gyngende svimmelhet som jeg ikke legger så mye merke til lenger, annet enn at jeg er litt ustø og kan gå inn i ting(trekker mot en side). Men i går ble jeg helt slått ut av en annen type svimmelhet. Jeg lagde sjokoladekake og sto ved kjøkkenbenken da jeg merket jeg ble ganske ør, tenkte det var lavt blodsukker så jeg fikk spist litt(lunsjtid og vel så det). Men det ble heller verre enn bedre, da jeg snudde meg mot kjøleskapet så jeg ut på parkeringsplassen og merket at jeg ikke klarte å lese reg.nr. på bilen vår. Jeg klarte bare ikke fokusere, alt fløt. Så jeg la meg ned på sofaen, og merket at alt gikk rundt. Det var helt jævlig, alt roterte så fort at jeg nesten holdt meg fast i sofaen. Ble veldig kvalm, måtte be sambo om å komme med bøtte for jeg klarte ikke reise meg eller sitte. Klarte såvidt å stå på kne på gulvet mens jeg kasta opp og holdt meg fast i bøtta. Etter ca 30 min letta det såpass at jeg klarte å kreke meg på do med bøtta, men måtte støtte meg på stoler/vegger underveis. Kasta opp 10-12 ganger på ca en time, det ble bedre når ikke alt snurra så fort lenger. Ingen hodepine men en "rar følelse" i hodet. Fikk i meg litt Farris og la meg i senga, ble liggende resten av dagen. Ble bedre etterhvert men ble svimmel igjen hver gang jeg reiste meg, men litt mindre svimmel for hver gang etterhvert som timene gikk. Først godt utpå kvelden var jeg meg selv igjen, men sliten selv om jeg hadde ligget hele dagen. Jeg har migrene, men har aldri opplevd anfall uten hodepine før. Har heller ikke opplevd slik roterende svimmelhet før. Har over lang tid hatt smerter/dottfølelse i ørene og hovne kjertler bak ørene(f.lege har kikka i øret og ikke sett noe spesielt). Noen som har opplevd lignende? Er det verdt å bestille legetime for det? Går ikke til legen uten at det er helt nødvendig. Høres ut som krystallsyke. Anonymous poster hash: ab077...3d6 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406380-intens-svimmelhet/#findComment-3639026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2015 Del Skrevet 28. juni 2015 To forskjellige sykdomsfenomener kan gi karusellsvimmelhet, krystallsyken eller virus på balansenerven. Prøv å google. Jeg ble helt plutselig så svimmel at jeg mistet bevisstheten og ble kjørt i ambulanse til legevakt og sykehus. Legene konkluderte med virus på balansenerven, jeg fikk kortison for å dempe symptomene.Anonymous poster hash: 0283c...a35 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/406380-intens-svimmelhet/#findComment-3639070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.