Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en sønn for ett år siden. Underlivet har ikke vært det samme etter en hard fødsel. 
I går skulle jeg skifte tampong, men den var borte. Jeg er sikker på at jeg satte den inn, men nå finner jeg den ikke. Jeg har sjekket grundig. Jeg kjenner åpningen på livmorhalstappen, men er usikker på om tampongen ligge bak denne, for formen kan kjennes slik ut, men det er vel bare livmorhalsen som har slik form? Jeg kan ikke føle tampongen, bare formen på den, men det er liksom en vegg imellom.
Jeg føler også jeg har mange "ganger" i kjeden, dette høres kanskje rart ut. Det jeg tror er at jeg kjenner tampongen på innsiden av "veggen" mot urinrøret. Formen er helt lik en tampong, og jeg føler jeg kan flytte litt på den. Jeg kjenner ikke selve tampongen, men formen. Er det tampongen jeg kjenner eller er det urinrøret eller noe annet?
Jeg blir usikker på om tampongen er der? Er det mulig at tampongen ligger bak en "vegg" ? at den har bevegd seg i en av "gangen" kjeden? Det jeg er 99% sikker på, er at jeg ikke kan kjenne tampongen direkte noen plass i kjeden, jeg kan bare kjenne det jeg tror er formen av en tampong på innsiden av "veggen" i kjeden.
Jeg kjenner ingen lukt nedentil, men føler litt ubehag. dette kan selvfølgelig være fordi jeg har letet rundt inni der.
For et flaut og pinlig tema!

Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406450-er-det-tampongen-jeg-kjenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man tar den jo ut automatisk, uten å tenke over det. så jeg blir jo selvfølgelig usikker på om jeg fjernet den rett før jeg merket at "den var borte". Jeg har jo aldri kjent inni min egen kjede før, så blir jo usikker på om jeg kjenner den på innsiden av kjedeveggen, eller om det bare er slik det skal være der nede. Håper på å slippe til legen, men må jo hvis det er mulig at den kan ta "andre veier" enn bare der jeg greier å sjekke.

Man tar den jo ut automatisk, uten å tenke over det. så jeg blir jo selvfølgelig usikker på om jeg fjernet den rett før jeg merket at "den var borte". Jeg har jo aldri kjent inni min egen kjede før, så blir jo usikker på om jeg kjenner den på innsiden av kjedeveggen, eller om det bare er slik det skal være der nede. Håper på å slippe til legen, men må jo hvis det er mulig at den kan ta "andre veier" enn bare der jeg greier å sjekke.

Nei, det er ingen andre hulrom enn inn i livmoren og åpningen inn dit er så liten at en tampong ikke kan forsvinne inn der.

Mette Moen, Gynekolog

En tampong kan ikke forsvinne, men den kan legge seg høyt oppe i skjeden bak livmorhalstappen. Det er ingen vegg den kan forsvinne bak. En 'glemt' tampong vil gi sterkt illeluktende utflod. Hvis du er usikker, så vil det være lurt å ta en tur til legen og få det avklart.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...