Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde samleie natt til 1 juli, altså natt til den onsdagen. Tatt alle p-piller som anvist.
På lørdagen 4 juli tok jeg den over vasken og tenkte etterpå "hva om den hadde falt ned i sluket". Vil jeg da være beskyttet mot det samleiet som fant sted da sædceller kan leve i kroppen noen dager.

Denne fredagen som var altså 10 juli begynte jeg på de hvite pillene. Som regel kommer bortfallsblødningen noen dager etter så den kommer i morgen. Men hvordan kan jeg vite forskjell på festeblødning og menstruasjon. Hva hvis den p-pillen jeg tok lørdag den 4 juli faktisk havnet i sluket.
Tviler sterkt på dette.

Hvis bortfallsblødningen ikke kommer. Når kan jeg ta en test. Det blir 14 dager nå på tirsdag.
Og kanskje burde jeg ta en test hvis den kommer uansett, for tenk hvis det er en festeblødning?

Endret av Tiaaa
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406599-n%C3%A5r-kan-jeg-ta-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det slett ikke alle som får noen festeblødning, i hvert fall ikke like presist som mens / bortfallsblødning.  Jeg synes ikke det virker som om risikoen er særlig høy for at du skal ha blitt gravid, men hvis du vil teste uansett, kan du gjøre det omtrent når du skulle hatt mensen - evt. vente til blødningen stopper. 

Har fremdeles ikke fått bortfallsblødning. Og begynte med de hvite pillene på fredag. 
Men den kommer sikkert ila uken. 

Jeg blir så forvirret, for jeg har hørt at på p-piller må man regne fra antall dager etter samleie før man tar en test og da kan man være helt sikker på at testen viser riktig hvis det har gått 20 dager. Mens hvis man ikke går på p-piller er det, det samme hvor mange dager det har gått bare det er etter mensen. Stemmer dette? 

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror du kunne hatt god nytte av å få p-stav. Den festes under huden på armen din og så sitter den bare der og slipper ut små doser hormoner til den skal byttes etter ca 4 år. Da slipper du å tenke på det i det hele tatt.

Man kan velge mellom 3 år og fem år ;)

Anonymous poster hash: 8b8b1...f87

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...