Gå til innhold

Samboeren min har vært hos en prostituert

Anbefalte innlegg

Hvis jeg trodde at det gikk an å selge sex uten at den som selger tar skade - eller at prostitusjon ikke er valgt som yrke fordi hun allerede er skadd av tidligere opplevelser.. da hadde det vært helt ok for meg med kjøp av sex (for en setning, skjønte du den?). Men jeg tror altså ikke at det er mulig.

Leste i avisen for noen år siden at omtrent 90% av gateprostituerte i Oslo har blitt seksuelt misbrukt som barn, og det burde fortelle deg det du trenger å vite. Her snakker vi om mennesker som aldri har fått oppleve annet enn nedverdigelse og at andre har invadert deres personlige grenser. Også velger de å fortsette livet på den eneste måten de har lært, fordi det tross alt er en "trygghet" i det.

Hvem som kjøper sex og hvilke motiver de har er helt underordnet. Man skal ikke utnytte andres ulykke for egen nytelse, så enkelt er det - handikappet eller ikke...

Det kommer sikkert noen innlegg her nå om "den lykkelige hore". Men jeg tror faktisk ikke hun finnes - kanskje en kort tid, men i lengden er det ingen som kommer uskadd fra prostitusjon, enten det går for seg i offentlige horehus, fra private leiligheter eller på gata.

Jeg vet alt dette, og steningen din var helt fin den :-)

Men, vi kommer ikke utenom at det forgår salg av slike tjenester, og det er vel ikke uten grunn det kalles verdens eldste yrke.

Jeg vil ikke på noen måte forvare prostitusjon,men den idelle verden i så måte finnes ikke, og vil heller aldri komme til å finnes.

Dermed måtte det da være bedre med horehus?På den måten kan man muligens også fange opp alle de kvinnene som tenger hjelp?

Selv om nok det også er utopi!

Likevel tror jeg at det finnes mennekser som trenger ømhet,og som ikke får det på andre måter, selv om du ikke kan verdsette det du får av kjærtegn hos en hore, på lik linje med det du ville fått fra noen som bryr seg.

Desverre tror jeg også mange prostituerte "tar av" for mange potensielle voldtektsforbrytere.Uten at det gjør saken noe bedre at det er de som får unngjelde altså.

Jeg tok aromaterapi en gang, hun fortalte meg om mange ensomme mennekser, som gikk til henne, nesten utelukkende pga. nærhet og beføling, samt at de hadde fått en fin dialog seg imellom.

.

Fortsetter under...

Gjest lei meg

Ser at mange her mener at jeg ikke bør dømme han for noe som er fortid og skjedde før vi ble sammen. Problemet er at jeg ikke føler at dette er fortid siden det skjedde i perioden da vi holdt på å bli sammen. Hvordan kunne han ha sex med henne viss han var forelsket i meg?

Og hva slags menneske er han siden han kjøper sex? Var det en engangs-episode eller forteller dette noe om hvem han er og kvinnesynet hans?

Jeg er forresten fullt klar over at jeg ikke bør dømme horen han var sammen med. Har ikke turt å spørre om detaljer rundt det som skjedde og om han snakket noe særlig med henne. Vet ikke om hun var narkoman eller om det var andre grunner til at hun solgte kroppen sin. Heldigvis brukte han kondom.

Er fryktelig såret og lei meg, men er likevel glad for at han fortalte det. Føler at vi burde prate mer om dette, men er redd for at det bare skal bli verre viss jeg tar opp temaet igjen. Kanskje vi bare burde prøve å glemme hele greia. Men jeg vet ikke om jeg klarer det.........

Hva om vi drar dette ennå lengre. Ville dere gått inn for at en handicapet person, som ellers ikke ville fått seg noe, kunne fått kjøpe seg seksuelle tjenester?

Er det kvinnen dere tenker mest på, eller er det bare avskyelig at noen menn kjøper slike tjenester?

Spiller ingen rolle om mannen er handicappet.

Men, vi kommer ikke utenom at det forgår salg av slike tjenester, og det er vel ikke uten grunn det kalles verdens eldste yrke.

Jeg vil ikke på noen måte forvare prostitusjon,men den idelle verden i så måte finnes ikke, og vil heller aldri komme til å finnes.

Dermed måtte det da være bedre med horehus?På den måten kan man muligens også fange opp alle de kvinnene som tenger hjelp?

Likevel tror jeg at det finnes mennekser som trenger ømhet,og som ikke får det på andre måter, selv om du ikke kan verdsette det du får av kjærtegn hos en hore, på lik linje med det du ville fått fra noen som bryr seg.

Desverre tror jeg også mange prostituerte "tar av" for mange potensielle voldtektsforbrytere.Uten at det gjør saken noe bedre at det er de som får unngjelde altså.

Jeg tok aromaterapi en gang, hun fortalte meg om mange ensomme mennekser, som gikk til henne, nesten utelukkende pga. nærhet og beføling, samt at de hadde fått en fin dialog seg imellom.

.

Det er jo flott da - at man kan kjøpe massasje - for det er jo ikke sex :-)

Å påstå at prostitusjon frembringer ømhet og nærhet er, mildt sagt, drøyt!

Hvem stikker hodet i sanden, Edvarda?

Jeg forstår alle argumentene dine, også de du ikke skriver. Og jeg kan være enig med deg.

Men, kjenner du noen som har kjøpt sex? Har du snakket med dem om hvorfor de gjorde det?

Jeg hadde en kamerat som bortimot hatet seg selv for det han gjorde,men han var helt utsultet på en form for kjærlighet. Han fikk ikke det han søkte etter, men som han sa det, Tørsten ble slukket, selv om det var en flau ettersmak.

Det finnes mange grunner til at menn handler sex, nesten like mange som det finne shorekunder.

Når det gjelder akkurat dette innlegget her på samliv, tror jeg den mannen det var snakk om var litt usikker og umoden, muligens også nyskjerrig.

Og selv om jeg heller ikke synes det er rett å gjøre det, kan jeg på en måte forstå han. Mulig jeg også har et foraktelig syn på kvinner?

;-)

Annonse

.

"Desverre tror jeg også mange prostituerte "tar av" for mange potensielle voldtektsforbrytere.Uten at det gjør saken noe bedre at det er de som får unngjelde altså. "

Du mener det sikkert godt. *s*

Men jeg tror ikke du er klar over at voldtektsmenn ikke voldtar for sexen sin skyld. De voldtar for volden (les-makten) sin skyld. Og da må de nødvendigvis voldta ei hore også, for å få sin tilfredsstillelse.

"Jeg tok aromaterapi en gang, hun fortalte meg om mange ensomme mennekser, som gikk til henne, nesten utelukkende pga. nærhet og beføling, samt at de hadde fått en fin dialog seg imellom. "

Nærhet, beføling og en fin dialog er _ikke_ hva en mann får hos ei hore! Jeg forstår at mange mennesker er ensomme. Jeg forstår at det kan hjelpe mange i sin ensomhet å ha intim nærhet (psykisk og fysisk) til en annen. Og det er mange yrker som frembringer "sosialhjelpere", men...

Prositusjon er ikke en av dem. Man betaler for å tømme seg. Kort og brutalt.

Vet du at mange menn sliter med seg selv etter å ha vært hos ei hore? Tror du de ville gjort det dersom de hadde hatt en ONS?

Jeg vet at disse mennene som sliter ikke føler seg "utløst" etterpå. Og det er ikke det minste rart. De har ikke opplevd noe av det de egentlig savner.

Ser at mange her mener at jeg ikke bør dømme han for noe som er fortid og skjedde før vi ble sammen. Problemet er at jeg ikke føler at dette er fortid siden det skjedde i perioden da vi holdt på å bli sammen. Hvordan kunne han ha sex med henne viss han var forelsket i meg?

Og hva slags menneske er han siden han kjøper sex? Var det en engangs-episode eller forteller dette noe om hvem han er og kvinnesynet hans?

Jeg er forresten fullt klar over at jeg ikke bør dømme horen han var sammen med. Har ikke turt å spørre om detaljer rundt det som skjedde og om han snakket noe særlig med henne. Vet ikke om hun var narkoman eller om det var andre grunner til at hun solgte kroppen sin. Heldigvis brukte han kondom.

Er fryktelig såret og lei meg, men er likevel glad for at han fortalte det. Føler at vi burde prate mer om dette, men er redd for at det bare skal bli verre viss jeg tar opp temaet igjen. Kanskje vi bare burde prøve å glemme hele greia. Men jeg vet ikke om jeg klarer det.........

Den tiden dere bruker på å snakke om dette, kan nok bli tung for deg. Likevel tror jeg, at det hjelper deg til å komme videre i forholdet, for det er vel det du vil?

Om du tror du klarer å forstå eller tilgi dette, uten at det kverner rundt i hodet ditt hele tiden.

Jeg fikk på pukkelen fordi jeg antydet at han muligens ville lære litt med det besøket sitt, og jeg holder fast på at det kunne være en mulighet. menn tenker ikke slik som oss, og det kan være en blandig av mye rart som førte han til det valget.

Så lenge dette ikke er noe han har for vane å gjøre, hadde jeg ikke latt argumentet om kvinnesynet hans brydd meg. Men, det er meg. Du e den som vet hvordan dere kan komme dere best mulig, og styrket ut av dette.Lytt også til magefølelsen,den er god å ha.

Alle gode ønsker til dere.

Jeg forstår alle argumentene dine, også de du ikke skriver. Og jeg kan være enig med deg.

Men, kjenner du noen som har kjøpt sex? Har du snakket med dem om hvorfor de gjorde det?

Jeg hadde en kamerat som bortimot hatet seg selv for det han gjorde,men han var helt utsultet på en form for kjærlighet. Han fikk ikke det han søkte etter, men som han sa det, Tørsten ble slukket, selv om det var en flau ettersmak.

Det finnes mange grunner til at menn handler sex, nesten like mange som det finne shorekunder.

Når det gjelder akkurat dette innlegget her på samliv, tror jeg den mannen det var snakk om var litt usikker og umoden, muligens også nyskjerrig.

Og selv om jeg heller ikke synes det er rett å gjøre det, kan jeg på en måte forstå han. Mulig jeg også har et foraktelig syn på kvinner?

;-)

"Jeg hadde en kamerat som bortimot hatet seg selv for det han gjorde,men han var helt utsultet på en form for kjærlighet. Han fikk ikke det han søkte etter, men som han sa det, Tørsten ble slukket, selv om det var en flau ettersmak. "

Nettopp!

Jeg tror ikke vi er så fryktelig uenig, men jeg ser _ingen_ grunner for prostitusjon.

Jeg ser bare elendigheta. Den overskygger de mikroskopisk små "lykkelige historiene". Om enn det finnes noen.

Selv menn i fengsel får seg damer og sex, uten at penger skifter eier.

Bare så det er sagt; jeg har ikke kalt ditt eller andres syn på prostitusjon for foraktelig. Jeg skjønner faktisk argumentene horekundene bruker. Men jeg kan ikke forstå at de ønsker å lure seg selv på den måten.

"Desverre tror jeg også mange prostituerte "tar av" for mange potensielle voldtektsforbrytere.Uten at det gjør saken noe bedre at det er de som får unngjelde altså. "

Du mener det sikkert godt. *s*

Men jeg tror ikke du er klar over at voldtektsmenn ikke voldtar for sexen sin skyld. De voldtar for volden (les-makten) sin skyld. Og da må de nødvendigvis voldta ei hore også, for å få sin tilfredsstillelse.

"Jeg tok aromaterapi en gang, hun fortalte meg om mange ensomme mennekser, som gikk til henne, nesten utelukkende pga. nærhet og beføling, samt at de hadde fått en fin dialog seg imellom. "

Nærhet, beføling og en fin dialog er _ikke_ hva en mann får hos ei hore! Jeg forstår at mange mennesker er ensomme. Jeg forstår at det kan hjelpe mange i sin ensomhet å ha intim nærhet (psykisk og fysisk) til en annen. Og det er mange yrker som frembringer "sosialhjelpere", men...

Prositusjon er ikke en av dem. Man betaler for å tømme seg. Kort og brutalt.

Vet du at mange menn sliter med seg selv etter å ha vært hos ei hore? Tror du de ville gjort det dersom de hadde hatt en ONS?

Jeg vet at disse mennene som sliter ikke føler seg "utløst" etterpå. Og det er ikke det minste rart. De har ikke opplevd noe av det de egentlig savner.

Jeg tror mange horer blir voldtatte, og jeg _vet_ at menn som ellers har voldelige tendenser tar ut endel med å besøke horer.

I motsetning til deg ,tror jeg mange menn _føler_ de faktisk får nærhet og kos fra en hore.

Ikke alle menn tømmer seg, som du sier. det finnes noen som faktisk betaler horer bare for å ha noen der, som kan lytte og kose lit tmed dem. At disse er i fåtall, er en annen sak:-)

Klart mange menn sliter etter ei hydestund hos en prostituert, de erpå leit etter noe de ikke får, for penge rkan ikke gi det som mange av dem er ute etter. På lik linje med at mange faktisk også sliter endel etter ONS.

Det finnes menn som får følelser for de prostituerte,og menn som bare ser på dem som et stykke kjøtt.

Slik er det også etter ONS. For _noen_.

Vi kan diskutere så tastaturet blir rødt, men det er så mange ulike mennesker, med ulike verdier og syn på dette. Men, at prostitusjon for de fleste kvinner er en vidreføring av et fra før av trist liv og en tung fortid for mange, er vel noe de fleste kan enes om.

"Jeg hadde en kamerat som bortimot hatet seg selv for det han gjorde,men han var helt utsultet på en form for kjærlighet. Han fikk ikke det han søkte etter, men som han sa det, Tørsten ble slukket, selv om det var en flau ettersmak. "

Nettopp!

Jeg tror ikke vi er så fryktelig uenig, men jeg ser _ingen_ grunner for prostitusjon.

Jeg ser bare elendigheta. Den overskygger de mikroskopisk små "lykkelige historiene". Om enn det finnes noen.

Selv menn i fengsel får seg damer og sex, uten at penger skifter eier.

Bare så det er sagt; jeg har ikke kalt ditt eller andres syn på prostitusjon for foraktelig. Jeg skjønner faktisk argumentene horekundene bruker. Men jeg kan ikke forstå at de ønsker å lure seg selv på den måten.

he,he jeg konkluderte også med at vi nok egentlig var enige. Fikk endel å gjøre her på jobben....så det tok litt tid å følge opp:-)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Ikke rart du reagerer over det du har hørt i det siste fra din samboer. Du skal være temmelig hardbarket for ikke å la informasjon om rulleblad og tilfeldig sex gå inn på deg. Men! Ikke overvurder saken. Forsøk å se det nøkternt.

Det høres ikke ut til at du klarer å bare være en passiv tilhører til dette. Derfor råder jeg deg til å snakke med din samboer om historiene hans. Ikke først og fremst for å rakke ned på hans tidligere atferd og handlinger, men for at han kan hjelpe deg med å få din uro på plass nå og fremover.

For hvorfor forteller han deg nå om sine meritter fra sin fortid? Er det for å betro seg for å knytte sterkere bånd til deg? Kanskje han vil at du skal vite, så du kan stole på han heretter? Eller er det for å skryte av sitt mot tidligere? Eller har han det kjedelig nå?

Spør han.

Hold fast ved det du selv skriver: Du er overbevist at han elsker deg nå. Og du sier jo at du elsker han virkelig.

Hvis det stemmer, kan alt du er bekymret for bli

glemt og borte. Men du trenger nok først å snakke gjennom det med han.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...