Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vestfold1986

Hei alle sammen.

Jeg har noen spørsmål som angår Hormoner etter graviditet.

Min Ex forlovede ( henne ) gjorde det slutt i April 2015  etter 3.5 år sammen.

og vi bodde sammen fram til Juni 2015.

Hun ble gravid med meg i Mai 2015.

Fra og med April hvor det ble slutt fant hun seg andre mannfolk for å trøste \ komme seg over meg , hvor jeg holdt meg trofast ( i mine øyne ) ettersom jeg fortsatt elsker henne. Uansett hva jeg sa til henne så ville hun ikke ikke ha noe med meg å gjøre .

Og etter det så tok jeg ingen kontakt med henne.  ( No contact )

Før jeg tok igang No Contact så hadde vi sex som til slutt endte i graviditet.

Både jeg og ex kjæresten var over lykkelig for barnet er noe vi ønsket oss underveis i forholdet men det kom aldri. Så akkurat her å nå så var vi i ekstase. ( og vi prøvde smått igjen , og lovet å være trofaste mot hverandre)

Vi gikk sakte frem , og for vær dag som gikk ble både jeg og hun glade.

Men en dag så sa hun til meg . Jeg kommer til å ta abort.!

Jeg var sønderknust! ( IGJEN ).

* Hun opprettet så kontakten igjen med  dem nye elskerene sine. *

Og jeg sa til henne at jeg har gitt henne så mange sjanser nå at jeg ikke ønsker kontakt, vennskap , eller hva annet det skal være.  Den eneste gangen hun skal få lov å ta kontakt er den dagen hun vet hun har gjort en stor feil.

3 måneder etter bruddet ( JULI )

Fikk en tekstmelding på en Lørdags formiddag ( 1 uke etter abort ) fra henne  hvor det sto at hun beklager for alt hun har gjort mot meg , og at hun innser det nå. og at jeg fortjener det beste .

Søndags Formiddag:

Ex ringte meg , jeg tok den ikke.  så sendte hun melding hvor hun spørte om vi kunne prate.så ringte hun igjen. jeg svarte fortsatt ikke.

så ringte hun 10 ganger på rad. tok den forsatt ikke.

Så skrev hun en melding " vær så snill " . Da svarte jeg " jeg tror ikke det er så lurt "

Retur meldingen lyder som så :

Jeg angrer sååå mye på hva jeg har gjort, og jeg har funnet ut at jeg har såret deg og forlatt deg når jeg ikke skulle gjort det. men jeg klarer ikke leve uten deg. jeg elsker deg , jeg går ned på mine knær så ber . vær så snill.

* da ringte jeg henne * og sa akkurat hva jeg mente om henne  ( selv om jeg elsker henne )

Jeg fikk henne bort til min leilighet. Hun satt bare å gråt hele tiden  og fikk ikke noe ut av henne.

3 dager senere ble vi sammen igjen. og i 2 hele uker var vi som turtelduer igjen.

Men så plutselig sier hun : Jeg har ikke " dem " følelsene for deg lenger.

Jeg elsker deg som person , personlighet og hvem du er , men jeg har ikke nok av dem andre følelsene for deg.

Hun mente at Hormonene etter aborten forstyrret\forsterket følelsene hennes for meg.

Så mitt spørsmål til dere her inne:

Etter abort , kan hormonene gjøre noe sånt med følelsene ?

eller er det noen som har lignendes historier ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406805-f%C3%B8lelser-hormoner-etter-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I noen uker etter en abort vil det være rester av graviditetshormonet i kroppen som kan virke inn å psyken. Uansett så kan en graviditet som man er usikker overfor utløse en livskrise, en krise i et parforhold. Dere kan ta evt. kontakt med Amatheaorganisasjonen for samtale omkring aborten.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...