AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 hei har i dag fått loette 28 grunnet store menstruasjonsmerter, men det jeg lurer på er om jeg kan begynne på de i dag? Men menstruasjonen skal komme rundt 6 august. Er 19 år og første gang jeg prøver p pillerAnonymous poster hash: a846a...5fc 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 P-pillen hemmer eggmodning og eggløsning, noe som tar ca to uker. P-pillen må derfor startes på første menstruasjonsdag for å gi sikkerhet. Hvis det startes senere, må det bruke tilleggsprevensjon i en uke før den er siker. Nå du starter på pillen overtar den syklus og kroppen 'glemmer' alt om din gamle syklus. De siste 7 tabletter på brettet er sukkerpiller uten virkning, men de gjør det lettere å huske når pillene skal tas. Hvis du ønsker å utsette menstruasjon, kan du bare hoppe over sukkerpillene og starte på et nytt brett. Det kan f.eks. bli aktuelt hvis du ikke slipper menstruasjonssmertene tross pillen. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 men hvor mange ganger kan man utsette menstruasjonen? er det farlig og gjøre det for ofte? Anonymous poster hash: a846a...5fc 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. juli 2015 Skrevet 28. juli 2015 Du kan utsette menstruasjonen ubegrenset, det er ikke farlig det hele tatt. Den menstruasjon som fremkalles med p-pille er 'kunstig fremkalt' og har ikke praktisk betydning, men er psykologisk, at det virker naturlig. Med f.eks. prevensjons-sprøyte eller prevensjons-stav er det vanlig/forekommende at menstruasjonene sopper Vennlig hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.