Gå til innhold

Negativ hcg men uteblitt menstruasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når kan hcg påvises i urin eller ved blodprøvetaking? Hadde menstruasjon sist 25.06.15, fikk svar på blodprøve idag som ble tatt igår, den var negativ, jeg går på kur for betennelse i egglederen. Menstruasjon har aldri uteblitt tidligere med mindre jeg har vært gravid (har to barn fra før). Kan det være for tidlig til at hcg kan påvises eller har betennelsen noe med saken å gjøre? Det skal også nevnes at det er kjent for meg å ha sene eggløsninger (1uke før første blødningsdag).

Min lege undersøkte meg og sa at livmoren kjentes liten ut men at det ikke virket ømt i området rundt livmorsåpning så han trodde ikke at menstruasjonen var på vei heller.

Anonymous poster hash: 9a563...f17

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406849-negativ-hcg-men-uteblitt-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man regner med at graviditetshormonet HCG kan påvises litt før ventet menstruasjon. Det kan ha vært forsinket eggløsning og derved forsinket menstruasjon, eller det kan ha vært en meget tidlig abort. Mange aborter forekommer så tidlig at det bare oppfattes som en litt forsinket menstruasjon. Uansett, så skulle menstruasjonen snart vise seg. Antibiotikum-kuren påvirker ikke testen. Ta en ny test om 3-4 dager, hvis du ikke har fått blødning.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...