ego2 Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Nå er jeg helt forvirret!!! Etter at jeg i helgen begynte å blø, eller å få brunlig utflod, ble jeg svært fortvilet. Dette holdt på i nærmere to døgn, og avsluttet med litt friskere rødt blod i slimet utflod søndag ettermiddag. I dag kom det mer brunlig utflod. Jeg er i uke 8, og har vært overbevist om at dette betyr abort. Men så leser jeg her på sidene at dette kanskje er vanlig? Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal tro? Hvor stor er sannsynlgiheten for at fosteret lever videre etter noe slikt? Og hvor stor er sannsynligheten for at dette er et forvarsel om full abort? (for jeg vet at jeg fortsatt er gravid, er så kvalm at det ikke er til å ta feil av, og brystene sprenger...) Har en gutt som fyller ett år fredag, og er svært sliten, men var begynt å glede meg stort til å få to barn så tett opp til hverandre. Kan en abort provoseres fram også fordi jeg er så sliten og tar mange tunge tak med han på over 11 kilo? Bør jeg være forsiktig med å løfte ham? Jeg har jo tenkt meg en tur til legen min om graviditeten, men bør jeg ta en hurtigtime nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40686-blodig-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Det er klart at du bør oppsøke lege for å få avklart hvorvidt du bærer på et levende foster eller ei. Nå som du er i uke 8, burde man normalt kunne se et bankende fosterhjerte på ultralyd. Det er ikke uvanlig å blø litt tidlig i svangerskapet uten at det nødvendigvis er knyttet til abort. Det er ikke riktig at du skal gå rundt i uvisse. Selv om du bærer mye på den lille gutten din, så har det neppe noen sammenheng med din blødning. Hvis det først er meningen at man skal abortere tidlig i svangerskapet, er det ikke stort man kan gjøre for å unngå det. Det samme gjelder det motsatte. Sitter fosteret der det skal, og er levedyktig, er det ingen grunn til å ikke leve tilnærmet normalt når det gjelder belastninger av fysisk karakter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40686-blodig-utflod/#findComment-153359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.