Gå til innhold

menstruasjonsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Gjest monica4

Spørsmålene mine gjelder forstyrrelse av menstruasjonssyklusen.

Jeg er 24 år og har alltid hatt uregelmessig mens. Mensen har kommet som regel en uke eller to etter "ventet" tid hver måned. Men det siste året har det gått flere måneder mellom,det meste opp i 6 måneder. Dette bekymrer meg.Jeg har ingen kjønnsykdommer eller andre alvorlige sykdommer som jeg vet om.Det eneste er aktiv protein C i blodet. Kan dette ha noe å si for mens-rytmen?? Jeg spiser regelmessig og sunt.Jobber skift,men får nok søvn og hvile.

Våren 1999 hadde jeg en spontan-abort i 6.svangerskapsuke, og måtte foreta utskrapning.I månedene som fulgte var mensen regelmessig.

Jeg har noen ganger veldig små blødninger som varer bare 1-2 dager,og ofte da med brun farge og litt klumper i.

Det jeg lurer på er om jeg kan ha tette eggstokker????

Jeg er klar over at jeg kankjse bør kontakte gynekolog, men det har blitt til at jeg har ventet for å se om det bedret seg.

Hva bør jeg gjøre????

På forhånd tusen takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40694-menstruasjonsforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Se forrige svaret til millivanilli. Protein C mangel (?) spiller ingen rolle. Hvis du mener tette eggledere (etter betennelse) spiller det ikke noen rolle for syklus. Hvis du men4er manglende eggløsning, så er det forklaring på sjeldne menstruasjoner (uten eggløsning ingen blødning). Se under PCOS i helseleksikon ang mulig forklaring på manglende/sjeldne menstruasjoner.. Snakk med din primærlege og evt få henvisning. Ved uregelmessighet bør man sjekkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...